„Bad bed stories”, regizat de Tudor Șoimu, după textul fraților Presniakov, aduce în fața publicului șase povești, aparent diferite dar cu același subînțeles: solitudinea, frustrarea, nevoia de a avea pe cineva alături de tine, chiar dacă doar pentru câteva clipe…
Cu un decor extrem de simplu dar foarte sugestiv (un pat, lumini difuze, o noptieră…) spectacolul stârnește interesul publicului prin faptul că este foarte actual, că aduce în discuție probleme cu care se confruntă mare parte din societate dar care sunt considerate tabu și evitate pentru a nu atrage priviri răutăcioase și pentru a nu fi judecați de ceilalți. Poate puțin cam lung ca durată, mai mult de două ore, ”Bad bed stories” a ținut publicul în priză aproape până la final când răbdarea a început să le joace feste spectatorilor. Cu toate acestea putem spune că este un spectacol interesant, care merită văzut, măcar o dată. Luminița Tulgara, Mirela Puia, Ana Maria Cojocaru, Cătălin Ursu, Victor Manovici, Bogdan Spiridon și Raul Baștean sunt cei care au adus pe scenă cele șase „Bad bed stories”.
Șase povești…
Un el și o ea, căsătoriți, cu un copil, încearcă să refuleze, fumând, periodic, jointuri care îi „ajută” să se descarce unul în fața celuilalt.
Doi homosexuali, îmbrăcați în Elvis, în același pat. Unul cu probleme psihice, care devine violent iar celălalt docil și mieros, cu o perucă feminină pe cap și gesturi de domnișoară. Vorbesc despre societate, compromisuri, realții și sex într-un mod foarte libertin. Ajung să se certe, să se jugnească dar, în final, se împacă… oarecum.
O femeie supraponderală, măritată, cu fetișuri sexuale bizare, care plătește un soldat aflat în permisie pentru a-i satisface poftele. Frustrată de faptul că a făcut un avort, femeia, labilă psihic, se descarcă pe cel care trebuia să îi satisfacă toate poftele, snopindu-l în bătaie. Nici soldatul nu a avut cea mai fericită viață: în copilărie tatăl său, mare fan al lui Hemingway, arunca la țintă… în el.
Două lesbiene, îmbrăcate în gheișe. Una crede foarte tare în stilul de viață sănătos, filosofii orientale care o face să devină agresivă cu partenera sa, care se află la polul opus. Ascultătoare la început, frustrată de faptul că a fost părăsită de soț și are un copil surdo-mut, cea de-a doua femeie se revoltă la final de comportamentul partenerei și, pentru a se descărca, sparge tot ce găsește în încăpere.
Un tip bine îmbrăcat, cu poziție socială aleasă, politicos și binevoitor, are grijă, pentru câteva ore, de băiețelul unei foste colege de serviciu. Îi plac copiii, să se joace cu ei de-a nazistul și prizonierul, să îi atingă, să le explice tot felul de lucruri și să le satisfacă tot felul de curiozități. Lucrurile nu se petrec așa cum ar vrea el pentru că, după ce, preț de câteva ore încearcă să îl convingă pe micuțul Max să îl biciuiască, află că acesta este surdo-mut.
Doi bătrâni, căsătoriți de foarte mulți ani. Își amintesc cum era în tinerețe, cum trebuiau să pornească pick-up-ul pentru a nu face zgomot în nopțile de amor nebun. Acum nu mai este nimic. Nicio atracție, nicio curioziate. Ea încearcă să îi mai stârnească lui interesul, se imbracă în lenjerie provocatoare dar… degeaba. Se alege doar cu un vibrator-breloc metalic primit de la el…
FOTO: Corina Huțan
Citiți principiile noastre de moderare aici!