După trei ani și jumătate de la rezilierea contractului cu fostul constructor (firma Confort din Timişoara), după o licitaţie care s-a prelungit peste măsură din cauza contestaţiilor, a fost semnat în sfârşit contractul pentru execuţia lucrărilor la pasajul Micălaca. Anunţul a fost făcut de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR): „Miercuri, 11 aprilie 2018, s-a semnat contractul pentru execuția lucrărilor la obiectivul «Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN7 km 540+248) peste CF Arad – București» cu firma Implenia Baugesellschaft m.b.H (o companie din Austria ce are sucursală la Voluntari). Valoarea contractului este de 25.665.184,89 de lei (TVA inclus), cu o durată de execuție de 12 luni și o perioadă de garanție a lucrărilor de 24 de luni.”
Potrivit CNAIR, proiectul va avea o lungime de 722 de metri, din care lungimea pasajului va fi de 322 de metri, iar a rampelor de 400 de metri. Lățimea pasajului va fi de 13,60 de metri și va cuprinde două piste de bicicliști.
Lucrările, 21% în 2014
„Anterior, acest obiectiv a fost contractat cu Asocierea SC Confort S.A. Timişoara și SC Vel Service SA Bucureşti, contractul fiind reziliat pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale, începând cu data de 28 noiembrie 2014. La data rezilierii contractului, lucrările la obiectiv erau realizate în proporție de 21%. Lucrările rămase de executat până la finalizarea obiectivului constau în: devieri şi protejări ale reţelelor electrice, de apă, telecomunicaţii, iluminat pasaj; lucrări pasaj constând în continuarea unor lucrări la pilele pasajului, tablier, grinzi, benzi pentru bicicliști, rampe” – precizează reprezentanţii CNAIR.
Finalizarea pasajului din Micălaca este aşteptată cu braţele deschise de arădeni şi nu numai. Investiţia va avea un rol foarte important în desfășurarea fluentă și în condiții de siguranță a circulației pe DN7. „În acest moment, circulația peste calea ferată Arad – București impune circa 74 de închideri ale barierei de tip SAT, cu o durata medie de închidere a barierelor de 170 de minute în 24 de ore, fapt ce conduce la înregistrarea zilnică a unor importante pierderi în exploatare, din cauza staționării autovehiculelor la barieră” – subliniază cei de la CNAIR.
Citiți principiile noastre de moderare aici!