Trei poliţişti de frontieră de la Vama Nădlac şi-au văzut moartea cu ochii, după ce un şofer, care a adormit la volan, a intrat cu maşina în toneta în care agenţii îşi desfăşurau activitatea. Unul dintre ei a ieşit din stand cu doar câteva secunde înainte de impact, iar colegii săi care controlau documentele maşinilor de pe pista din vecinătate au fost loviţi uşor de bucăţile tonetei şi de piesele autoturismului care s-au dezintegrat. Accidentul a avut loc sâmbătă dimineaţa, la ora 4 şi jumătate. Şoferul vinovat se deplasa spre Ungaria, când, înainte să iasă din România, chiar în zona noului punct de trecere a frontierei de pe Autostrada A1, ar fi adormit la volan.
Prima dată maşina a lovit un gard din sârmă, de-a lungul, după care vehiculul de lux a dat peste câteva indicatoare rutiere şi peste câţiva mini-stâlpi protectori, apoi s-a oprit într-o tonetă de control a poliţiştilor de frontiera români. De asemenea, toneta maghiarilor a fost şi ea distrusă, iar un autoturism aflat pe pista de control a fost uşor avariat.
Nu-şi aduce aminte accidentul
Rănit uşor, bărbatul nu-şi mai aduce aminte aproape nimic, semn că acesta ar fi putut aţipi la volan, din cauza oboselii. „Nu ştiu! Sincer vă spun! Nu am văzut niciun indicator de semnalizare precum că e vamă şi sincer, acum nu ştiu mai nimic, m-a trezit în gard, până aici nu am mai putut să mai opresc”, a spus şoferul.
În drumul său, maşina scăpată de sub control era cât pe ce să lovească mai mulţi poliţişti de frontieră aflaţi la datorie. Agenţii au avut mare noroc, mai ales că unul dintre ei a ieşit din toneta distrusă cu doar câteva secunde înainte de impact. „Un conducător auto a adormit la volan şi a intrat în tonetele de control ale Poliţiei de Frontieră. Ca norocul, colegii de la frontieră nu sunt răniţi. A lovit o tonetă funcţională în care se lucra”, a declarat subcomisarul Constantin Moş.
Frontiera, inaugurată în iulie
Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria) a fost inclus în proiectul autostrăzii Nădlac-Arad, care face parte din Reţeaua – Europeană de Transport (TEN-T), ce traversează România şi care are ca obiectiv conexiunea între Autostrada (A1) şi Autostrada (M43). Vama are 20 de benzi de circulaţie, supraveghere video cu recunoaştere automată a numerelor de înmatriculare şi parcare pentru camioane, costurile de amenajare fiind de 30 de milioane de lei. Din cele zece benzi de pe fiecare sens, patru sunt pentru autoturisme, patru pentru automarfare, iar două sunt pentru autocare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!