După cum ne-am obișnuit, deschiderea pasajului construit pe centura Aradului este amânată din nou, în timp ce mii de șoferi pierd zeci de minute în fața barierelor de la calea ferată. Promisiunile autorităților cu privire la deschiderea traficului pe pasajul construit pe centura Aradului, în zona CET, par să nu mai aibă nicio valoare. Din luna martie, când obiectivul trebuia finalizat, oficialii Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara, care este structura regională a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), au schimbat aproape lunar data recepției investiției. Atunci anunțau că termenul va fi prelungit cu două luni, adică până în luna mai. În aprilie, când s-a observat că lucrările avansează greu, directorul regionalei a estimat că deschiderea circulației va avea loc în iunie. În luna mai, Biroul de presă al DRDP ne-a informat că din iulie vom putea circula pe noul pasaj, iar în luna iunie ni s-a spus că deschiderea a fost amânată pentru luna august din cauza unor probleme privind calitatea asfaltului turnat.
Cum a trecut jumătate din lună, am întrebat de când vor putea evita calea ferată de pe șoseaua de centură. Am aflat cu surprindere că nicidecum din august, cum se spunea. Cel mai devreme, la finele lunii septembrie va fi deschis traficul.
Informația ne-a fost oferită de surse din cadrul CNAIR, care susțin că amânarea a fost cerută de antreprenor. Am contactat firma Tehnodomus Arad, pentru a afla care sunt motivele acestei amânări, dar reprezentanții companiei susțin că nu au cerut niciun termen nou de la CNAIR. Totuși, lucrările nu au fost încheiate până în acest moment.
Conform oficialilor Tehnodomus, a fost refăcut asfaltul, stratul de uzură de pe pasaj, după cum a cerut CNAIR, care a constat că nu a fost conform cerințelor. Urmează să fie instalate indicatoarele rutiere, realizate marcajele, să fie finalizată asfaltarea rampei dinspre Nădlac (pe o lungime de aproximativ 100 de metri) și să se realizeze joncțiunile cu șoseaua de centură.
Recepția parțială?
Constructorii spun că din punctul lor de vedere lucrarea ar urma să fie încheiată cel târziu în 10 septembrie, dar procedurile birocratice privind recepția ar mai dura două săptămâni. Prin urmare, termenul avansat de CNAIR – sfârșitul lunii septembrie – este confirmat și de constructor.
Cel mai probabil, însă, recepția va fi doar una parțială, pentru că antreprenorul mai trebuie să execute trecerea peste calea ferată dinspre CET. Această lucrare ar fi fost întârziată pentru că CFR nu ar fi predat la timp amplasamentul, iar noul termen stabilit este 10 octombrie. Prin urmare, recepția finală poate avea loc doar după încheierea tuturor lucrărilor, chiar dacă pe pasaj se va putea circula între timp.
Al doilea pasaj, în 2020
Ambele pasaje de pe centură au o istorie zbuciumată, fiind subiect și pentru numeroase atacuri politice în plan local. Ar fi trebuit să fie finalizate în 2012, doar că finanțările au fost retrase de Guvernul României, iar ani la rând nu s-a lucrat nimic. Dacă pasajul de la CET va fi gata totuși până la finalul acestui an, cel din Micălaca va fi deschis probabil în 2020, pentru că lucrările acolo au fost oprite în stadiul de execuție de numai 30 la sută.
De 100 de ori în 24 de ore
Proiectele sunt foarte importante pentru Arad, în condițiile în care barierele de la calea ferată coboară de peste o sută de ori în 24 de ore, iar uneori șoferii stau zeci de minute blocați în coloanele kilometrice care se formează pe centură.
Citiți principiile noastre de moderare aici!