Calitatea lucrărilor de pe autostrada Nădlac-Arad, în special de pe lotul 1, respectiv Nădlac-Pecica, lasă de dorit. Asta nu o spunem noi, ci realitatea din teren. La numai câteva luni de la inaugurarea oficială, asfaltul a cedat, iar pe partea carosabilă au apărut mai multe gropi. Pe o autostradă nouă! Constructorul a intervenit destul de repede, a reparat şoseaua gratuit, deoarece lucrarea se află în garanţie, dar acest lucru nu trebuie să ne încânte prea mult. Pentru că, odată ieşită din garanţie, autostrada va fi reparată pe banii noştri. Iar, dacă asfaltul a cedat la numai şase luni distanţă de la inaugurare, ce se va întâmpla peste 3-4 ani?
Ce spune CNADNR?
O întrebare la care nu avem răspuns, dar la care pare să aibă răspuns Horaţiu Simion, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara. Acesta a trimis săgeţi către constructor, declarând că nu este normal ca şoseaua să aibă defecţiuni într-un timp atât de scurt. „Timp de patru ani de zile constructorul va trebui să repare şoseaua pe banii lui, pe cheltuiala lui. Sperăm ca degradările apărute să fie cât mai puţine”, a spus directorul. Dar ce se va întâmpla dacă degradările nu vor fi puţine, ci se vor înmulţi? Răspunsul a venit tot de la Horaţiu Simion: „Garantez că în locurile în care vor apărea gropi vor fi reparate, dar pe sectoare întregi. Dacă apar gropi pe o bucată mai extinsă de şosea, întreg sectorul respectiv va fi supus reparaţiilor”. Noi nu putem face altceva decât să sperăm că directorul regionalei de drumuri şi autostrăzi se va ţine de promisiune.
Problemele unei autostrăzi de vis
Problemele pe autostrada Nădlac-Arad au început chiar în timpul execuţiei acesteia. Una dintre firmele care au executat parte din această lucrare a dat faliment, cu cealaltă s-a fost reziliat contractul pentru deturnare de fonduri, iar firma nouă câştigătoare a licitaţiei pe ambele tronsoane a finalizat lucrarea, dar a trecut deja la reparat ce a executat. Frontiera de pe autostradă a avut şi ea probleme: ba o maşină a intrat într-una din gheretele aferente punctului de trecere a frontierei, ba sistemul s-a defectat şi vama s-a închis, ba, deşi avem zeci de benzi pentru control, trecerea în Ungaria se face pe maxim două, de unde şi cozile afarente de la vamă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!