Cititoarea noastră Voichiţa Macovei locuieşte în Micălaca, la blocul 159. Disperată din cauza temperaturii extrem de scăzute a apei calde – pe care o plăteşte ca apă caldă, deşi e rece – arădeanca a decis să se adreseze CET prin intermediul Jurnal arădean/ Aradon.
Nemulţumirea
„Nu aș fi dorit vreodată să scriu aceste rânduri, cu atât mai mult cu cât am trăit anii dezvoltării CET-ului (după 1980) și cunosc bucuria arădenilor de a avea furnizare de căldură și apa caldă în condiții dintre cele mai bune.
Dumneavoastră știți că românii sunt toleranți și răbdători. Poate pe aceste trăsături spirituale ați mizat atunci când, puțin câte puțin, ne-ați diminuat încălzirea corespunzătoare a apei calde. Spun aceasta deoarece, niciodată nu am fost, zona noastră cel puțin, deplin mulțumiți de calitatea apei calde. Era nevoie întotdeauna să așteptăm cinci, zece minute pentru a veni cât de cât mulțumitor de caldă.
Dar ceea ce ni se întâmplă de câteva luni încoace, mai precis după întreruperea enegiei temice din acest an, este sub demnitatea unui om. Nu este posibil ca unii locatari ai blocului nostru să consume zece metri cubi de apă caldă (apartament de două persoane), pentru că doresc să își îngrijească corespunzător corpul. Nu este posibil ca cei mai mulți dintre noi să ne încălzim apă pe aragaz ca să putem să ne spălăm, sau chiar să ne umplem vana cu ea. Nu este posibil ca, la orice oră din zi, contorul nostru de apă caldă să măsoare apă uneori ca gheața, pe care noi să o plătim cu aproape 20 de lei metrul cub. Nu este posibil să fim determinați să ne gândim la «epoca de tristă amintire», când aveam doar două ore de apă caldă pe zi! Dar măcar știam că atunci o aveam!
În numele demnității umane, vă rog să răspundeți ce se întâmplă cu blocurile din zona Abrud-Miorița, unde se semnalează astfel de lucruri. Credem că avem dreptul să știm, deoarece este vorba de viața și sănătatea noastră și a copiilor noștri.”
Răspunsul CET
La solicitarea Jurnal arădean/ Aradon, reprezentanţii CET Hidrocarburi au făcut verificări şi au constatat că „nu avem reclamaţii recente, privind temperatura apei, de la acest bloc şi nici de la blocurile învecinate. Studiind istoricul de la Serviciul facturare, am constatat o scădere a consumului pe scară: aveau un consum mediu de 40-44 de metri cubi, iar în luna mai au avut doar 33, în aprilie 34. Trendul este de scădere a consumului, iar aceasta poate influenţa temperatura apei. Vom face nişte verificări acolo, vom ţine situaţia sub observaţie câteva zile” – au promis, luni, reprezentanţii CET Hidrocarburi. Şi s-au şi ţinut de cuvânt pentru că marţi dimineaţa o echipă s-a deplasat deja la faţa locului.
Aşteptăm acum – şi noi, dar mai ales locatarii blocului – rezultatele monitorizării problemelor legate de temperatura apei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!