Acuzele aduse de șoferii care circulau pe DN 7 și care susțineau că șoseaua este un „derdeluș” la orice ploaie s-au dovedit a fi adevărate. În urmă cu două săptămâni o echipă a Direcției Regionale Drumuri și Poduri Timișoara s-a deplasat în județul nostru și a prelevat mai multe probe de asfalt pentru a verifica plângerile depuse de zeci de șoferi care au întâmpinat probleme.
„La orice strop de ploaie asfaltul se transformă în derdeluș. Mașina nu mai poate fi controlată și orice tentativă de frânare te aruncă afară, în decor”, susținea un conducător auto. Mai mult, inclusiv polițiștii au blamat starea șoselei, spunând, neoficial, că cel puțin două accidente mortale au avut drept cauză asfaltul de pe DN 7. Vina, după cum susțineau șoferii, o purta stratul impermeabil de asfalt, turnat pentru a proteja bitumul de inserțiile de apă care ar putea afecta șoseaua. La momentul respectiv, constructorul se apăra, susținând că stratul cu pricina nu reduce deloc aderența cauciucurilor la asfalt, mai mult, o crește cu trei la sută. Se pare că reprezentanții constructorului s-au înșelat amarnic. Specialiștii de la Drumuri Naționale au finalizat analizele bitumului și au ajuns la concluzia că, într-adevăr, stratul impermeabil reprezintă un pericol pentru circulație.
A fost anunțat constructorul care are obligația de a executa reparațiile necesare pe banii proprii. Acesta a trimis muncitorii care toarnă acum (pentru a câta oară?) un nou strat de asfalt „cu o rigurozitate mult superioară față de cel dinainte”, după cum declară Ioan Balint, șeful Secției Drumurilor Naționale Arad. Momentan, noul asfalt a fost turnat între Pecica și Nădlac, dar Balint spune că DN 7 va primi un nou strat bituminos până în Arad. „Deocamdată, nu ne permite vremea care este ploioasă. Odată ce aceasta se va îndrepta, muncitorii vor relua turnarea noului strat de bitum riguros”, ne spune Ioan Balint.
Drum „chinuit”
În anul 2008 modernizarea DN 7 lua sfârșit. După câțiva ani de muncă, firma constructoare a reușit să finalizeze noul drum. Dar nici nu s-a făcut inaugurarea, că deja au apărut problemele. În prima iarnă de după modernizare asfaltul a crăpat din cauza înghețului. Apoi, sistematic, în fiecare an au apărut probleme peste probleme. De fiecare dată, muncitorii (re)veneau pe DN 7 pentru a repara drumul nou-nouț. De nenumărate ori șoferii au blamat calitatea lucrării și au susținut că înainte de marea modernizare partea carosabilă era mai bună decât după lucrări. Constructorul s-a apărat la fiecare acuză adusă, susținând că proiectul tehnic a fost întocmit pentru un trafic de aproximativ 15.000 de autovehicule pe zi, iar, în realitate, circulă peste 40.000.
În garanție
Lucrările de pe DN 7 sunt suportate, încă, din buzunarul firmei care a realizat modernizarea șoselei cu pricina. Drumul este încă în garanție, și, conform legii, orice defect trebuie reparat de constructor din fonduri proprii. După cum ne-a declarat Ioan Balint, mai avem garanție pe DN 7 până în toamna anului viitor. După aceea…
alin.gherasim@informmedia.ro
TIR-urile, restrictionate pe DN 7
Citiți principiile noastre de moderare aici!