ARAD. Ieri a plouat în Arad, la un moment dat precipitaţiile fiind importante cantitativ. Însă pentru muncitorii care s-au gândit să repare autostrada Arad-Timişoara vremea nu a părut a fi o problemă. Trebuie menţionat faptul că şoseaua de mare viteză a cedat iar. Gropile şi-au făcut apariţia pe partea carosabilă imediat după trecerea sezonului rece. Pentru ca traficul să fie unul în regim de siguranţă, a fost nevoie de intervenţia muncitorilor. Aceştia s-au conformat şi s-au deplasat pe teren. Au închis circulaţia pe o bandă, pe sensul de mers Arad-Timişoara, au început să decoperteze asfaltul cu probleme, dar între timp a venit ploaia. Acest lucru nu i-a oprit, însă, pe muncitori. Au turnat straturi uriaşe de asfalt (din punct de vedere al suprafeţei) chiar în gropile pline cu apă, în timp ce ploaia torenţială cădea peste asfaltul încins, proaspăt turnat. Specialiştii în domeniu nu dau nicio şansă ca reparaţia să reziste. „Dacă asfaltul a fost turnat pe ploaie, acesta nu face priză cu stratul de bază pe care a fost turnat. Este o chestiune de timp până în momentul în care bitumul va ceda, va crăpa, iar gropile vor reapărea”, a spus un drumar cu experienţă.
Trece garanţia
Poate că, pentru moment, reparaţia făcută pe timp de ploaie şi faptul că aceasta nu va rezista nu pare o mare problemă. Şi asta pentru că şoseaua se află încă în garanţie. Ca atare, compania Astaldi sau o altă societate contractată de Astaldi a reparat autostrada pe gratis. Problema cea mai mare va apărea din vară, de când expiră garanţia. Pentru că toate reparaţiile vor trebui suportate de statul român, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Iar, la modul în care şoseaua de mare viteză dintre Arad şi Timişoara se „rupe” tot la 2-3 luni, putem spune liniştiţi că nu ne aşteaptă deloc vremuri bune.
Citiți principiile noastre de moderare aici!