O firmă cu care să nu te încurci. Cam acesta este renumele societăţii Romstrade, care lucrează la autostrada Nădlac-Arad. Iar renumele s-a făcut auzit atât pe plan local, cât şi pe plan naţional şi internaţional, toate lucrările câştigate de această firmă fiind înconjurate de zeci şi zeci de probleme. Nelu Iordache, patronul Romstrade, un apropiat al fostului ministru Elena Udrea, nu vrea nicicum să îşi respecte angajamentele luate în faţa oamenilor care au lucrat pentru el şi pentru firma lui. Ştiu asta şi arădenii.
Zeci de arădeni, care au fost angajaţi pe şantierul autostrăzii, au lucrat 2-3 luni, dar au rămas cu buza umflată. Deşi a trecut jumătate de an de când oamenii şi-au dat demisia, nemulţumiţi de modul în care erau trataţi, nici măcar în prezent nu şi-au primit banii cuveniţi pentru perioada în care au muncit la Romstrade. Societatea nu pare deranjată de acest fapt, ci caută alţi muncitori. Mână ieftină de lucru, dacă nu gratuită.
Zeci de angajaţi şi-au dat demisia în luna februarie de la firma Romstrade, după ce nu şi-au primit banii pe luna decembrie, unii chiar pe noiembrie. Au urmat apoi aşteptări peste aşteptări, după care muncitorii s-au adresat Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad (ITM). De aici, însă, nu am reuşit să aflăm nicio informaţie.
„Toate sesizările primite de ITM sunt confidenţiale. Persoanele care depun reclamaţiile primesc răspunsul, în mod normal, prin poştă în maxim 30 de zile. Însă, dacă reclamanţii nu sunt găsiţi acasă, scrisorile fiind recomandate, se întorc la noi. Aşa că, în acest caz, soluţia este ca persoanele care au depus sesizare la ITM să vină la sediul nostru pentru a afla concluziile inspectorilor”, ne-a informat Florina Higioşan, purtătorul de cuvânt al ITM.
Dacă foştii angajaţi nu-şi vor găsi liniştea până când nu îşi vor primi salariile, iar Guvernul până când situaţia lucrărilor de pe autostrada Arad-Nădlac, tronsonul Nădlac-Pecica, cel al firmei Romstrade, nu se va lămuri şi ea în ochii europenilor (care ameninţă cu retragerea banilor), societatea nu pare să aibă probleme. Pe siteurile de joburi, Romstrade caută angajaţi pentru mega- şantierul cu probleme de pe Nădlac-Arad.
Sume şi sume
În ceea ce priveşte sumele pe care foştii angajaţi trebuie să le recupereze de la Romstrade, acestea diferă de la unul la celălalt. Dar, de menţionat, toate salariile restante sunt de la 2.000 de lei în sus pe lună, ceea ce pentru muncitorii neplătiţi înseamnă foarte mulţi bani.
Autostrada Nadlac-Arad „moare” inca din fasa
Urecheala pe autostrada Arad-Nadlac
Citiți principiile noastre de moderare aici!