Jocul de alba-neagra cu pasajele de pe centura Aradului, varianta DN 7, continuă. Toate socotelile s-au modificat în totalitate şi a apărut deja un nou termen de finalizare: „la anul”. Acest termen este folosit încă din anul 2011, de când a început construcţia celor două pasaje de pe centură. Dar, cu toate că suntem în 2017, nu am ajuns încă „la anul”, nu am atins termenul de finalizare. În anul 2016, cu Guvernul tehnocrat în frunte, cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, transformată ulterior în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, au anunţat că pasajul de la CET va fi finalizat în regie proprie, de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara. Atunci chiar ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, aflat într-o vizită la Arad, anunţa că lucrările de pe pasajul de la CET vor fi finalizate în regie proprie de către DRDP.
Mai mult, lucrările urmau să înceapă în luna martie a anului 2017 şi să se finalizeze în vară. Aşadar, dacă strategia rămânea aceeaşi, trebuia ca acum să vedem muncitori pe pasaj. Din păcate, nu-i vedem. Şi nici nu-i vom vedea degrabă. Simion Horaţiu, directorul DRDP Timişoara, a spus că a fost abandonată ideea finalizării pasajului în regie proprie.
Acesta a spus că termenele puteau fi mult mai întinse dacă se demara lucrarea în regie proprie. Şi, totodată, Horaţiu a mai spus că lucrurile puteau intra într-un blocaj total. „Am vrut să finalizăm în regie proprie un pasaj la Arad. Aveam 40-50 de oameni care erau necesari pentru lucrare. Şi, dacă mai aveam nevoie, îi angajam. Dar era nevoie de nu mai puţin de 27 de achiziţii publice de materiale care puteau fi contestate şi, dacă se întâmpla acest lucru, intram în blocaj total”, a spus şeful DRDP.
Încep licitaţiile
Care este acum strategia? Aceeaşi care a fost timp de 5 ani de zile, înaintea Guvernului tehnocrat: organizarea unei licitaţii. „Am decis să anulăm procedurile de finalizare în regie proprie şi să optăm pentru organizarea unei licitaţii pentru finalizarea pasajului de la CET. Proiectarea o facem noi, este gata pentru autorizaţie de construcţie, pentru studiu de impact. Nu există motive ca lucrarea să nu fie gata în acest an”, a declarat Horaţiu Simion. Aşadar, intrăm din nou într-o perioadă de aşteptare, intrăm din nou în cercul vicios al licitaţiilor, intrăm din nou în zona de pericol provocată de contestaţii. Cu toate acestea, directorul DRDP ne asigură că pasajul de la CET va fi gata în acest an. Promisiunea aceasta am auzit-o deja de cel puţin patru ori. Indiferent de partidul care s-a perindat la guvernare, pasajul de la CET urma să fie gata „în acest an”. Dar nu a fost să fie…
Micălaca, „la anul”
Horaţiu Simion a vorbit şi despre lucrările la pasajul din Micălaca. „Acolo vorbim despre o lucrare de amploare mai mare. Teoretic, potrivit estimărilor, lucrările ar urma să se întindă pe 11 luni. Şi aici pregătim o licitaţie, iar finalizarea pasajului ar putea să înceapă în acest an, dacă procedura de achiziţie va merge cum trebuie. Lucrarea ar trebui să fie gata la anul”, a spus şeful drumarilor. Şi apare din nou acest „la anul” care, dacă vorbim strict pe pasaje, nu a trecut nici măcar după şase ani. Poate că de această dată va fi cu noroc. Poate nu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!