S-a rezolvat problema nădlăcanilor care au rămas fără culturi după ce muncitorii care lucrează l-au autostradă le-au „invadat” terenurile. Primarul Nădlacului, Vasile Ciceac, spune că, în urma discuţiilor purtate între oameni şi reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), timp de două zile, s-a ajuns la o concluzie: nădlăcanii afectaţi vor fi despăgubiţi de către cei de la Drumuri. Povestea care a dus la această situaţie este, însă, una savuroasă. Guvernul a despăgubit proprietarii terenurilor pe care urma să treacă autostrada în baza unui studiu de fezabilitate întocmit în urmă cu mai mulţi ani. CNADNR a licitat atât realizarea proiectului tehnic, cât şi a execuţiei, deodată. Când au întocmit proiectul, realizatorii acestuia au proiectat bucla de urcare şi coborâre de pe autostradă foarte aproape de graniţa vestică a ţării noastre. Problema mai mare a fost, însă, că banda de decelare a autostrăzii Nădlac-Arad ajungea undeva în… Ungaria.
Băgată în ţară
Pentru a rezolva această problemă, executanţii au băgat şoseaua înapoi în ţara noastră cu aproximativ 50 de metri, decalând toate construcţiile cu această manevră. Doar că nu au luat în seamă faptul că vor lucra pe terenuri care nu au fost expropriate încă. Au demarat lucrările la bucla buclucaşă până când nădlăcanii au văzut că grâul lor proaspăt semănat a fost acoperit de zeci de tone de pământ şi nisip. Reprezentanţii CNADNR i-au asigurat, însă, pe cetăţeni că vor primi despăgubiri. „Cei de la Drumuri le-au promis nădlăcanilor că vor primi despăgubiri. În cel mai scurt timp va fi emisă o hotărâre de Guvern prin care oamenii vor fi expropriaţi”, ne spune primarul Ciceac.
Nu mai lucrează
Până la rezolvarea juridică a penibilei situaţii de la Nădlac, constructorii s-au oprit din lucru. Aceştia au abandonat realizarea nodului rutier şi se axează acum pe lucrul la segmentul de autostradă propriu-zis. Cel mai probabil, până la sfârşitul anului, terenul disputat va fi expropriat.
Gata în 2013
Realizarea autostrăzii Nădlac-Arad ar trebui să fie finalizată în anul 2013, conform contractului. Cei 38 de kilometri au fost împărţiţi în două tronsoane: unul de 16 kilometri şi altul de 22. Primul segment va costa statul 383 de milioane de lei, iar cel de al doilea segment 411 milioane de lei.
Scandal european pe Nadlac-Arad
Supracontrol la autostrada Nadlac – Arad
Citiți principiile noastre de moderare aici!