Transportul pe cale ferată a împlinit, în judeţul nostru, 100 de ani, eveniment marcat şi prin prezenţa, la Ghioroc în depou, a primarului Gheorghe Falcă. Aniversarea punerii în funcţiune a primei linii electrificate din estul Europei (a opta din lume) va dura pentru arădeni până în 8 octombrie, conducerea CTP punând la dispoziţia nostalgicilor un vagon Ganz recondiţionat ca la carte pentru un transport în condiţii deosebite.
Conform spuselor directorului CTP, Radu Torsin, la 11 noiembrie 1906 a avut loc deschiderea oficială a căii ferate Arad-Podgoria. Conform spuselor directorului tehnic Petru Cuvineanu, aceasta era, la început, deservită de automotoare benzo-electrice care tractau vagoane remorcă produse de fabrica Johann Weitzer din Arad. În perioada 1911-1913, se trece la electrificarea liniei, astfel că la data punerii în exploatare, 10 aprilie 1913, CFAP era a opta cale ferată din lume şi prima electrificată din estul Europei.
În România, până în 1964, a fost singura cale ferată cu tracţiune electrică. CTP a conservat o parte din materialul rulant şi a reconstruit unele vagoane urmând ca acestea să fie utilizate ocazional pe ruta Arad- Ghioroc.
Simona Mazăre
Trimite articolul
XMa bucur foarte tare pentru faptul, ca isi va primi statulul meritat acest tren epocal, care ar putea fi o bijuterie deosebit de utila in circuitul turistic aradean, daca peana.
Sunt convins ca foarte multi turisti straini, chiar daca n-au auzit inca de aceasta oportunnitate, ar beneficia de un RETRO RAID cu trenuletul si ar si da bani nu putini pentru asa ceva (ideea mea nu e brevetata si nici nu cer bani pe ea, as dori in schimb sa se realizeze !!!).
Pocei in masura sa realizeze treaba asta, vor fi in stare sa o si faca.