Ieşirea din grafic a lucrărilor pe autostrăzile noastre a venit cu legi modificate, hotărâri de Guvern completate şi alte acte normativ schimbate, totul pentru a ca lucrările să nu iasă din legalitate sau să îşi piardă finanţarea.
Statul român a solicitat Băncii Europene de Investiţii (BEI) modificarea unui amendament care se referă la termenele de finalizare ale coridorului de autostradă Arad-Timişoara-Lugoj, şi asta pentru că firmele constructoare nu au putut să se ţină de graficele lucrărilor. Ca atare, Guvernul solicită către BEI „prelungirea datei estimate de finalizare a Proiectului de la 31 decembrie 2011 la 30 iunie 2014, prin înlocuirea datei de 31 decembrie 2011, menţionată în al treilea paragraf al anexei A la Contractul de finanţare, cu data de 30 iunie 2014”.
Mai mult, reprezentanţii Guvernului le-au transmis celor de la BEI că ar dori şi modificarea datei până la care pot fi depuse solicitări de finanţare pentru investiţii în infrastructură, data iniţială fiind de 31 decembrie 2011.
Aşadar, Guvernul cere „prelungirea datei până la care se pot efectua cereri de tragere de la 31 decembrie 2011 la 31 mai 2014”.
În ceea ce priveşte plata împrumutului făcut de stat de la BEI pentru a cofinanţa realizarea autostrăzii Arad-Timişoara-Lugoj, aceasta va fi făcută până în anul 2028. Mai concret, ţara noastră va plăti două rate anuale, fiecare în valoare de 3,45 la sută din totalul creditului.
Segmentul de autostradă Arad-Timişoara este finalizat în proporţie de peste 98 la sută. Dar, de câteva luni de zile, lucrarea stagnează în totalitate. Mai mult, pe alocuri, constructorul a fost nevoit să intervină pentru mai multe reparaţii, după ce asfaltul a cedat şi au apărut şanţuri în şosea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!