Nu a trecut decât jumătate de an de la marea inaugurare a autostrăzii Nădlac-Arad, un eveniment fastuos la care au participat conducerile României şi Ungariei, că şoseaua a cedat deja. O grămadă de gropi au apărut pe partea carosabilă, iar circulaţia pe autostradă a devenit un sport extrem, care poate duce la adevărate tragedii. Pe sensul de mers Nădlac-Arad, în special între kilometrii 585 şi 586, şoseaua este degradată, potrivit Mediafax. Pe fir au intrat şi poliţiştii de la Biroul Poliţie Autostrăzi Vest, care au trimis o sesizare către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). La rândul lor, cei din CNADNR au anunţat constructorul despre problemele apărute pe autostradă, aşa că se aşteaptă ca muncitorii să intre pe şosea pentru a acoperi gropile. Deocamdată, avem garanţie pe lucrare, aşa că reparațiile vor fi făcute cu titlu gratuit. Problema este că, cel mai probabil, firma constructoare nu va interveni decât prin primăvară, când vremea va permite aşternerea unui nou strat de asfalt.
O istorie zbuciumată
Autostrada Nădlac-Arad poate fi subiect de carte în care concluzia să fie „aşa nu”. În anul 2011, lucrarea a fost împărţită în două bucăţi, iar primele licitaţii au fost câştigate de Romstrade pentru lotul I, respectiv Nădlac-Pecica, şi de Alpine pentru lotul II, adică Pecica-Arad. Însă contractul cu Romstrade a fost reziliat în 2012, deoarece constructorul nu a respectat termenele de execuţie, dar a şi folosit banii destinaţi autostrăzii cu alt scop, în acest sens existând un proces în derulare, inculpat fiind Nelu Iordache, administratorul societăţii. Pe celălalt lot lucrurile păreau că merg spre bine, austriecii de la Alpine făcându-şi treaba, lucrarea fiind în grafic. Doar că firma mamă din Austria a intrat în faliment, trăgând după ea şi filiala din România. Şantierul autostrăzii a fost abandonat de muncitori, iar lucrările deja realizate au început să se degradeze. Între timp, CNADNR a organizat două noi licitaţii, ambele adjudecate de asocierea Astaldi-Max Boegl. Constructorii au finalizat lucrarea, autostrada a fost dată circulaţiei încă din decembrie 2014, dar se pare că şoseaua nu îndeplineşte normele de calitate.
Ca şi pe Arad-Timişoara
Ca atare, cel mai probabil, vom retrăi istoria de pe autostrada Arad-Timişoara care a fost reparată de nenumărate ori, până când a ieşit din garanţie.
UPDATE. Se intervine pe autostradă
CNADNR a anunţat că muncitorii de la Astaldi-Max Boegl au intrat deja pe autostradă pentru a repara gropile apărute pe tronsonul Nădlac-Arad. Dar, după cum ne-am obişnuit deja, cei de la CNADNR se ascund în spatele garanţiei şi nu spun nimic despre calitatea proastă a lucrării sau despre faptul că neregulile au apărut la numai jumătate de an de la momentul inaugurării şoselei. „Recent, din cauza fenomenului îngheţ – dezgheţ, dar şi al traficului greu, pe sectorul de autostradă Arad – Nădlac, pe o suprafaţă de aproximativ 31 mp, au apărut defecţiuni sub formă de gropi izolate. La nivelul Secţiei Autostrăzi din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara s-au făcut demersurile necesare pentru informarea antreprenorului general, în vederea remedierii în regim de urgenţă a defecţiunilor constatate pe teren. În data de 13 ianuarie 2016, antreprenorul general, Astaldi – Max Boegl, a demarat lucrările de reparaţii cu mixtură stocabilă, urmând ca în cursul zilei acestea să fie finalizate. Menţionăm faptul că lucrarea se află în perioada de garanţie, astfel încât toate cheltuielile sunt suportate de antreprenor”, spun cei de la CNADNR. Ca şi o completare, cei 31 de metri pătaţi însumează suprafaţa tuturor gropilor de pe autostradă, şi nu suprafaţa pe care au apărut gropile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!