ARAD. Una dintre cele mai hulite şi mediatizate autostrăzi din ţară, Nădlac-Arad, ar trebui finalizată până în toamna anului 2014. Aceasta este promisiunea celor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Şi asta chiar dacă un lot al şoselei, respectiv Pecica-Arad, nu are încă un constructor stabilit.
La finele anului 2012, CNADNR a reziliat contractul cu Romstrade privind construcţia autostrăzii Nădlac-Arad, lotul I, respectiv până la Pecica. Motivul a fost întârzierea lucrărilor, dar şi anumite suspiciuni de fraudă, suspiciuni care sunt pe cale de a fi demonstrate în urma procesului în care Nelu Iordache, administratorul firmei cu pricina, este acuzat de delapidare. Apoi, în vara lui 2013, şi al doilea lot, respectiv Pecica-Arad, a rămas fără constructor, după ce compania Alpine a dat faliment la nivel internaţional.
Pentru primul lot a fost stabilit un nou constructor format din asocierea Astaldi-Max Boegl. Cu toate acestea, este greu de crezut că noul constructor va putea finaliza 80 la sută din lucrare, cât a mai rămas de executat, în numai câteva luni de zile.
În schimb, în ceea ce priveşte segmentul Pecica-Arad, nici până în prezent nu a fost organizată o licitaţie. Deşi aici, teoretic, a mai rămas de executat doar 15 la sută din lucrare. din nou, este greu de crezut că vor putea fi parcurşi toţi paşii birocratici pentru ca şoseaua să fie gata până în toamna acestui an. Trebuie amintit că autostrada are deja o întârziere de un an, lucrarea trebuind finalizată, conform primelor contracte, în anul 2013.
În tot acest timp, când autorităţile noastre sunt prinse cu delapidări, fraude şi falimente, maghiarii au ajuns cu autostrada aproape de graniţă. Vecinii din vest mai au de construit doar 23 de kilometri de şosea de mare viteză între Mako şi frontieră. Cu această lucrare, ungurii vor finaliza o autostradă neîntreruptă care leagă graniţa cu România de graniţa cu Austria.
CITESTE SI:
Proces pe autostrada Nadlac-Arad
Citiți principiile noastre de moderare aici!