Să fie acesta anul „mântuirii” pe centura Aradului? Se poate. În proiectul de buget pe anul 2017, cele două pasaje apar ca investiţii care vor primi fondurile necesare finalizării. Acest lucru a fost semnalat de către reprezentanţii mai multor partide, dar a fost anunţat de câteva zile chiar de către senatorul Mihai Fifor, cel care spunea că prioritatea numărul unu a mandatului său este finalizarea pasajelor. Începute încă din 2011, aceste pasaje au fost „pasate” de către un Guvern către celălalt, responsabilitatea finalizării lor a fost aruncată dintr-o curte în alta, iar pasajele au fost motiv de campanie electorală de vreo şase ani încoace. Acum, cu banii alocaţi, finalizarea lor pare a fi doar o chestiune de timp. Cel puţin, aşa sperăm. Pentru că am mai avut banii de vreo două ori, dar autorităţile nu au reuşit să ducă la bun sfârşit lucrările. Ultima oară chiar anul trecut, cu Guvernul tehnocrat la conducere. Deşi au fost alocate fondurile, nu s-a reuşit realizarea licitaţiilor necesare pentru demararea lucrărilor. „Cele două pasaje de pe centura Aradului sunt unele dintre cele mai tergiversate lucrări de infrastructură gestionate de către autoritățile răspunzătoare. Aceste pasaje, importante și urgente pentru arădeni și pentru cei care tranzitează municipiul, devin prioritatea mandatului meu!”, spunea, în urmă cu numai câteva zile, Mihai Fifor. Iar acum pasajele apar pe lista de investiţii propusă de Ministerul Transporturilor.
Când vom putea circula pe noile pasaje? Dacă actualul proiect de buget rămâne în formula aceasta, dacă va fi adoptat aşa cum este, destul de repede, spunem noi. Pentru că pasajul de la CET este realizat în proporţie de aproape 80 la sută. Iar această lucrare va fi finalizată în regie proprie de către angajaţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, aşa că dispar paşii care vizează organizarea unei licitaţii, a posibilelor contestaţii. Şefii direcţiei au spus că pasajul ar putea fi gata prin luna mai a acestui an, adică în vreo patru luni de zile. Altfel stă, însă, treaba la pasajul din Micălaca. Acolo mai este mult de lucru, iar cei de la regionala din Timişoara nu vor să se înhame la această lucrare. Aşa că aici urmează organizarea unei licitaţii, termene peste termene, posibile contestaţii, ceea ce înseamnă că, în cel mai fericit caz, lucrările vor începe cândva la vară. Estimările arată că pasajul din Micălaca ar putea fi finalizat la anul, în 2018. Trebuie menţionat, încă o dată, că termenele exprimate mai sus sunt valabile atâta timp cât bugetul de stat va fi adoptat în varianta actuală ori în oricare altă variantă care nu exclude finanţarea lucrărilor la pasajele noastre. Nu avem altceva de făcut decât să sperăm că finanţarea celor două lucrări va rămâne neatinsă şi că Guvernul nu va decide să trimită sumele de bani spre alte investiţii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!