ARAD. Serviciul Judeţean de Ambulanţă Arad va fi finanţat, începând din acest an, de către Ministerul Sănătăţii, la fel ca toate serviciile din ţară. Anunţul a fost primit bine la Salvarea arădeană pentru că acest aspect reprezintă un plus pentru activitatea medicilor, asistentelor, dar şi a personalului administrativ.
„Până acum, primeam bani de la Casa de Asigurări de Sănătate. De acum înainte, fondurile vor veni direct de la minister”, a anunţat doctorul Roberto Schill, managerul Ambulanţei din Arad. Practic, prin această măsură, va fi eliminată foarte multă birocraţie şi asta deoarece administraţia serviciului nu va mai trebui să întocmească mai multe raportări, ci una singură.
„Până acum trimiteam raportări atât către Casa de Asigurări, cât şi către Ministerul Sănătăţii. Iar informaţiile solicitate de către minister nu erau identice cu cele solicitate de către Casă, aşa că trebuiau întocmite două raportări diferite. De acum înainte, vom trimite datele activităţii noastre doar către Bucureşti”, a mai anunţat Schill.
Bine, la prima vedere
Întrebat cum vede această măsură, managerul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Arad spune că, la prima vedere, pare să aibă mai multe plusuri decât minusuri. „Din start, discutăm despre o finanţare unitară a serviciilor de ambulanţă. Iar acest lucru ne scoate din competiţia pe care o duceam cu serviciile private”, a anunţat Roberto Schill. Însă, deocamdată, nu pot fi trase concluzii exacte. Şi asta pentru că normele de aplicare a acestei hotărâri nu au fost trimise de către Ministerul Sănătăţii. „Aşteptăm normele de la Bucureşti, după care vom putea discuta la subiect despre această măsură luată de către minister”, a încheiat şeful Ambulanţei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!