Arad. Călin Bibarţ, fostul prefect al judeţului Arad, consideră că românii au aşteptări legitime de la actuala guvernare. „Actuala guvernare a avut un puternic sprijin popular, obţinând o majoritate parlamentară lejeră, de peste 60%. După un an şi jumătate, majoritatea aşteaptă încă punerea în aplicare a promisiunilor electorale sau, măcar, continuarea proiectelor începute în fosta guvernare”, apreciază Călin Bibarţ. Acesta dă drept exemplu proiectele din infrastructura de transport, unde guvernarea USL a rămas restantă.
„Dezvoltarea unei comunităţi depinde foarte mult de investiţiile de care beneficiază comunitatea respectivă, în special când e vorba de infrastructura de transport, pilon de bază pentru atragerea de investitori, pentru creşterea numărului de locuri de muncă, pentru creşterea calităţii vieţii”, a afirmat Călin Bibarţ.
Infrastructura, abandonată
Fostul prefect al Aradului a declarat că, în perioada fostei guvernări, când acesta era reprezentantul Executivului în teritoriu, Aradul a beneficiat de sume însemnate pentru investiţii în infrastructură. „Valoarea totală a proiectelor era de 1,16 miliarde de euro, din care 1,02 miliarde reprezentau proiecte în execuţie, în diferite stadii. Majoritatea dintre aceste proiecte au fost sistate, deşi Guvernarea Boc şi, mai apoi, Guvernarea Ungureanu, au asigurat finanţarea acestora”, a mai declarat Călin Bibarţ, care a şi exemplificat câteva dintre aceste proiecte: Drumul Naţional Arad-Oradea, pasajele peste căile ferate Arad-Curtici, Arad-Brad, respectiv, Arad-Bucureşti, dar şi Drumul Naţional Vârfurile-Ştei. Alături de acestea se află şi tronsoanele de autostradă de pe raza judeţului Arad, unde sunt de asemenea lucrări amânate, întârziate sau blocate.
Triplu impact negativ
„O guvernare responsabilă se face în favoarea intereselor cetăţenilor, or fiecare dintre obiectivele pe care le-am enumerat sunt prioritare pentru arădeni, ba chiar strategice şi din punct de vedere naţional. Amânarea finalizării acestor lucrări au un triplu impact negativ: menţinerea unor blocaje rutiere şi a unui trafic îngreunat, degradarea lucrărilor executate până acum şi nefinalizate, dar şi un impact negativ asupra pieţii muncii, prin înmulţirea numărului de şomeri”, a completat Călin Bibarţ.
Citiți principiile noastre de moderare aici!