Interes zero şi indolenţă din partea societăţii Romstrade, care a câştigat licitaţia de construire a autostrăzii Nădlac-Arad, tronsonul întâi. Într-o lună de vară, în care lucrările întârziate pot fi recuperate, societatea cu pricina a reuşit să înainteze pe autostradă doar cu 0,1 la sută, stadiu fizic. Asta înseamnă aproape nimic, ceva insesizabil. Ca atare, după ce adăugăm acest 0,1 la sută, primul tronson al autostrăzii Nădlac-Arad este finalizat în procent de… 4,7 la sută, conform estimărilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Şi asta la zece luni de la începerea lucrării şi cu alte 12 luni maxim, înainte de termenul de finalizare stipulat în contract. Din informaţiile primite de la CNADNR, până în prezent a fost finalizată proiectarea, lucrările de deminare şi se lucrează la arheologie.
Fraudă?
Primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad a fost urmărit de probleme mari încă de la demararea lucrărilor. Iar ultima problemă, care ar putea fi şi cea mai mare, este reprezentată de suspiciunea de fraudă care planează asupra alocării contractului. Uniunea Europeană a trimis reprezentanţi care să verifice modul în care s-a desfăşurat licitaţia, iar urmările ar putea fi groaznice pentru noi: suspendarea finanţării. Inclusiv premierul Victor Ponta a vorbit despre o posibilă fraudă pe acest tronson, dar portughezii de la Monteadriano, firmă aflată în parteneriat cu Romstrade, susţin că resping orice acuzaţie de fraudă, cel puţin în ceea ce îi priveşte pe ei.
Mult mai bine
În schimb, în ceea ce priveşte lotul al doilea al autostrăzii, de care se ocupă firma austriacă Alpine, lucrările sunt mai mult decât în grafic. În luna iunie s-a realizat un procentaj de aproape opt la sută, de la 35,8 la 43,6 la sută. Pe lângă proiectarea, deminarea sau lucrările de arheologie, au mai fost finalizate în totalitate podeţele prefabricate din beton, a fost decopertat terenul în zona nodurilor rutiere şi se lucrează intens la terasamente şi la podurile şi pasajele de pe cei 16 kilometri de autostradă. Mai mult, pe alocuri, au apărut deja şi petece de asfalt, probabil anumite probe realizate de constructor.
Finalizare
O altă lucrare desfăşurată pe teritoriul judeţului nostru şi care va fi finalizată în procent de sută la sută este centura ocolitoare în regim de autostradă a municipiului Arad. Din declaraţiile reprezentanţilor CNADNR, această lucrare va fi finalizată şi recepţionată la sfârşitul acestei luni sau, cel mai târziu, cândva la începutul lunii septembrie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!