Care este stadiul lucrărilor pe centura Aradului în regim de autostradă? FCC-PORR au prezentat sâmbătă, în faţa ministrului Transporturilor, stadiul construcţiei acestui sector. Potrivit austriecilor, pe secţiunea 1B (prima secţiune din centură, cea situată în vecinătatea viitoarei autostrăzi Arad-Timişoara) se lucrează la capacitate maximă, atât sâmbăta, cât şi duminica. Turnarea straturilor rutiere va începe acum. Mai exact, „la balast se va începe în mijlocul lui iunie, stratul de balast stabilizat se va turna începând din iulie, iar lucrările de asfaltare vor începe la mijlocul – sfârşitul lui iulie. Lucrările de asfaltare vor începe în zona 1B, aici şantierul fiind cel mai avansat, după care se va trece la asfaltarea zonei 1A, cea din vecinătatea drumului naţional 7, mai exact intrarea pe centură”, au precizat reprezentanţii constructorilor.
Pentru a indica dimensiunea ritmului de lucru, constructorii i-au precizat oficialului bucureştean faptul că „în momentul de faţă, la lucrările de terasamente se realizează umpluturi de 60-70 de mii de metri cubi săptămânal”.
În sectorul 1B, între kilometrul 6 şi 12 al autostrăzii, sector ce cuprinde şi cea mai grea dintre lucrări, cea de ridicare a podului, lucrările sunt în grafic, potrivit executantului. „Închiderea centrală a podului se va realiza pe data de 22 iulie. După care ne mai trebuie în jur de trei luni pentru a executa lucrările finale (panouri fonoabsorbante, zonă mediană, asfaltul etc.), au precizat oficialii consorţiului.
Singurul sector cu probleme mari este sectorul II, care nu va fi finalizat nici pe departe în acest an, pentru că lucrările nici măcar nu au demarat! Ba mai mult, consorţiul nu a primit încă nici autorizaţia de construcţie.
„Pentru sectorul II, în zona aeroportului, am primit pe 3 mai aprobare de la AND, dar s-a mai cerut un aviz suplimentar de la Apele Române. Acesta s-a primit joi, săptămâna trecută, deci autorizaţia de construcţie pentru sectorul II se poate emite în orice moment. Este necesar să ni se emită, însă, cât mai curând posibil, pentru a putea să ajungem la termenele stabilite”, au precizat constructorii.
Deviere, de un kilometru, prin oraş
Aceştia au mai punctat faptul că, pentru a putea respecta datele impuse de minister, la ultima vizită, ar fi nevoie de o deviere a traficului, astfel încât să se poată circula pe o parte din centură, de la finele anului. „Am cere, dacă este posibil, să se facă o scurtă deviere de la sectorul 1 B la sectorul 1A. Să deviem traficul astfel încât să se meargă puţin pe Calea Bodrogului şi să se intre apoi pe celălalt sector. Există posibilitatea ca, la capătul podului, printr-o buclă, să se devieze traficul pe strada Pădurii, până la cimitir, la colţ, apoi pe Bodrogului, spre aeroport, iar apoi în zona 1C, după care traficul va intra din nou în priza autostrăzii, pe un sens de autostradă, până la kilometrul zero”.
Termenele finale
Potrivit constructorului, acestea sunt următoarele termene finale pentru cele trei sectoare din centură: pe sectorul 1B, de la kilometrul 6,8 la 12, finalizarea ambelor sensuri de autostradă va avea loc până la începtului lui decembrie 2011; pe sectorul 1A, finalizarea unui sens de autostradă până la 20.12.2011, ca să se poată circula pe un sens, plus finalizarea tot până la finele lunii decembrie a devierii provizorii, prin urcarea pe buclă (după care se poate devia traficul şi se poate circula până la sfârşitul tronsonului pe un sens de mers).
Finalizarea completă a lucrării, cu amenajări exterioare şi predarea la cheie, inclusiv cu predarea sistemului de telecomunicaţii, a fost estimată la mijlocul lui 2012.
Au cumpărat ieri clădirea DSV
Cel puţin la nivel declarativ, consorţiul FCC-PORR a cumpărat ieri clădirea Direcţiei Sanitar-Veterinare (DSV), clădire situată pe traseul centurii ocolitoare a Aradului (pe porţiunea pe care, tocmai din cauza ei, nu s-au început lucrările). Ministrul Boagiu a fost informat vineri că pe 30 iunie se va cumpăra imobilul şi că „laboratorul fitosanitar, situat pe cealaltă parte a DSV, sediul nou, este în lucru, iar cei de la laborator se pot muta la finele lui iunie”. Nu mai lipseşte, cel puţin în teorie, decât o hotărâre de Guvern pentru transferul de la o clădire la cealaltă şi autorizaţia de începere a lucrărilor pe acest segment de centură.
Citiți principiile noastre de moderare aici!