ARAD. A venit și răspunsul oficial din partea Companiei de Termoficare Arad prin care societatea care asigură căldura și apa caldă a arădenilor motivează întârzierea nejustificat de mare (aproape cinci ani) la semnarea noilor contracte cu abonații. Contracte care ar aduce câteva obligații în plus din partea CET Arad, una dintre ele fiind și obligativitatea ca apa caldă să fie furnizată la temperaturi cuprinse între 55 și 60 de grade, aceasta fiind și unul din punctele sensibile ale contractului. Asta pentru că compania de termoficare a dorit, potrivit ULALA, să mențină temperatura de funizare a apei cu zece grade mai puțin. Deasemenea apare obligativitatea de a fi montate contoare performante, care așa cum am mai scris, înregistrează apa caldă doar de la o anumită temperatură și ca atare clientul, adică arădenii, ar plăti doar apa efectiv caldă nu și cea rece care este înregistrată pe contorul de apă caldă.
Răspunsul CET
În răspunsul oficial formulat de CET Hidrocarburi se face referire la „situația specifică a Aradului” fără a fi explicat care este „specificul” municipiului care ar necesita un tratament special din partea ANRSC: „În contextul Contractului-cadru de furnizare a energiei termice sunt unele prevederi care nu țin cont de situația specifică a Aradului, astfel au avut loc la București, discuții cu reprezentanții ANRSC, aceștia din urmă având competența de a clarifica situația” se motivează sec în comunicat. Pe de altă pare, aceeași societate justifică întârzierea din cauza punctelor divergente și negocierilor care au fost demarate cu ULAL Arad. Mai mult, în comunicat se arată că lipsa de colaborare a uniunii asociațiilor de proprietari a făcut imposibilă această negociere „CET Hidrocarburi a inițiat o serie de discuții cu Asociațiile de proprietari și ULAL pe marginea acestui subiect, existând în momentul de față, câteva puncte divergente și în curs de negociere. Menționăm ca în data de 16.04.2013 conducerea societății a transmis o adresă către ULAL în care preciza: <În vederea definitivării punctelor rămase în discuție din contractul-cadru considerăm că ar fi benefică o întâlnire la sediul societății noastre la o dată ce urmează să o stabilim de comun acord >. Din acel moment nu a mai existat nici o propunere de continuare a discuțiilor referitoare la acest subiect” spun reprezentații CET.
ULALA ripostează
Vasile Arion, vicepreședinte al ULAL Arad a ținut să precizeze că această acuzație legată de lipsa de comunicare și disponibilitate la negocieri este absolut nejustificată. „Demersurile noastre au început încă din 2011 și au continuat în 2012 și în 2013 fie prin adrese către conducerea S.C. CET H.Arad fie către Consiliul de Administrație al societății și către Primăria Arad care are în subordine compania. Am fost la întâlniri, discuții, negocieri. Nu au dus la nici un rezultat. Nu putem negocia temperatura de furnizare a apei calde prevăzută în contractul cadru sau alte obligații care vin în favoarea cetățenilor” a punctat Arion. Cât despre schimbul de adrese, Arion a menționat că ultima adresă pe care au trimis-o societății datează din 21 mai 2013, la o lună distanță după cea invocată de compania de termoficare. Ca atare, în opinia reprezentantului ULAL nu pot fi acuzați de o lipsă de interes. Poate doar de încăpățânarea de a nu negocia temperatura apei calde.
Direct la ANRSC
La începutul lunii octombrie, dosarul Arad va ajunge pe masa ANRSC-ului care a mai avertizat o dată societatea cu privire la întârzierea foarte mare pentru neaplicarea ordinului 483 din 2008 ( la șase luni după publicarea în Monitorul Oficial).
Citiți principiile noastre de moderare aici!