ARAD. Punct final în confruntarea dintre Consiliul Judeţean Arad (CJA) şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Subiectul luptei? Terenul acordat de Aeroportul Arad pentru realizarea centurii în regim de autostradă a municipiului Arad. „La momentul demarării construcţiei centurii, ni s-a solicitat să acordăm teren al Aeroportului Arad pentru acest obiectiv. Am predat amplasamentul cu pricina, dar, atât în hotărârea de CJA care se referă la predarea terenului, cât şi în contractul semnat de CNADNR cu constructorul autostrăzii, se specifică foarte clar că relocarea utilităţilor de pe aeroport cade în sarcina companiei de autostrăzi. Însă CNADNR nu şi-a respectat obligaţia, aşa că am intentat un proces pentru recuperarea sumei pe care Aeroportul Arad a investit-o pentru realizarea lucrărilor respective, sumă ce a fost accesată printr-un credit”, a explicat Nicolae Ioţcu, preşedintele CJA. După parcurgerea tuturor paşilor legislativi, a venit şi sentinţa definitivă şi irevocabilă: CNADNR este obligată să plătească aproximativ 700.000 de euro către Aeroportul Arad, fonduri ce au fost investite pentru relocarea utilităţilor aerogării.
Un nou proces
Câştigarea acestui proces le-a dat „aripi” celor de la CJA şi de la Aeroportul Arad. „Vom deschide un nou proces pentru a recupera şi penalităţile. Nu este elegant ca o instituţie centrală, precum CNADNR, să nu aibă minimum de respect pentru o instituţie locală, cum este CJA”, a punctat Ioţcu. „Vom chema un expert pentru o evaluare cât mai corectă a pierderilor suferite de aeroport din cauza CNADNR. Apoi vom deschide o acţiune în instanţă pentru recuperarea acestor sume. Din cauza lipsei balizajului şi a altor utilităţi nu se putea ateriza la sol decât în condiţii de vizibilitate perfectă”, a specificat şi Ovidiu Moşneag, directorul economic al Aeroportului Arad.
S-a pierdut un contract
Moşneag a vorbit şi despre un contract pe care Aeroportul Arad l-a ratat din cauza problemelor cu utilităţile aeroportuare care nu au fost relocate de către CNADNR. „Am avut încheiat un contract cu un operator aerian în care se stabilea faptul că Aeroportul Arad va deveni bază operaţională pentru întreaga flotă a companiei cu pricina. Însă operatorul aerian nu a mai venit din cauza problemelor şi lipsurilor de pe aerogară, lipsuri generate de către CNADNR care a refuzat să plătească lucrările necesare pentru relocare”, a spus directorul economic al Aeroportului Arad.
O nouă hartă
Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Arad, a anunţat că aerogara noastră ar putea redeveni una optimă pentru operare din luna august a acestui an. „În prezent, se întocmesc hărţile de aterizare pentru Aeroportul Arad, hărţi ce vor intra în comisia de aprobare în luna august. Dacă vom trece de aprobare, putem sta la negocieri, din nou, cu orice companie aeriană. Am pierdut aproape trei ani din cauza problemelor generate de CNADNR. Asta după ce Autoritatea Aeronautică Civilă a decis închiderea direcţiei de aterizare. Acum avem, din nou, toate utilităţile necesare pentru operarea de zboruri comerciale şi de pasageri”, a spus Bălăcel.
Citiți principiile noastre de moderare aici!