ARAD. Problema pasajelor, a construirii lor, a finanţării şi stopării finanţării, a reluării lucrărilor, a fost dezbătută pe toate părţile în ultimii trei ani de zile, de când au demarat lucrările de realizare a şoselelor peste calea ferată, pe centura municipiului Arad. În ultima perioadă, Primăria Arad a arătat cu degetul către Ministerul Transporturilor şi către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), acuzând că cele două instituţii centrale au „uitat” de pasajele noastre. Însă reprezentanţii CNADNR au emis un comunicat de presă prin care dau de pământ cu toate declaraţiile venite dinspre administraţia locală.
„Compania Naționala de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România dezavuează campania de dezinformare organizată de Primăria Municipiului Arad, prin care locuitorilor Municipiului Arad, cât și participanților la trafic pe Centura de Nord Arad, li se comunică în mod eronat faptul că ar fi fost sistată finanțarea pentru cele două pasaje supraterane peste liniile de cale ferată Brad-Curtici și Arad-București”, îşi încep depoziţia cei de la CNADNR.
Zeci de milioane
Mai departe, cu date concrete şi sume exacte, „drumarii” anunţă că reluarea lucrărilor este cât se poate de reală. „În data de 25.04.2014 Compania Naționala de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a comunicat antreprenorilor pentru <Pasaj denivelat pe varianta de ocolire Arad peste liniile CF Brad-Curtici – DJ709B> și <Pasaj denivelat pe varianta de ocolire peste liniile CF Arad-București> sumele alocate pentru anul 2014 (13.093.258,71 lei pentru <Pasaj denivelat pe varianta de ocolire Arad peste liniile CF Brad-Curtici – DJ709B> , respectiv 25.442.090,28 lei pentru <Pasaj denivelat pe varianta de ocolire peste liniile CF Arad-București>) , astfel încât antreprenorii să își poată desfășura activitatea în condiții optime până la sfârșitul acestui an”, spun cei de la CNADNR. Mai mult, Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Timişoara, aflată în subordinea CNADNR, a emis în data de 28 aprilie 2014 ordinul de reluare a lucrărilor. „CNADNR realizează importanța deosebită a finalizării celor două pasaje de pe centura municipiului Arad, precum și disconfortul temporar creat în acea zonă participanților la trafic, şi reafirmă determinarea și eforturile care se depun pentru asigurarea finanțării lucrărilor de pe centura municipiului Arad”, şi-au încheiat intervenţia cei de la CNADNR.
Speranţe
Dacă ar fi să ne luăm după procentul de finalizare a lucrărilor realizat până în prezent, respectiv aproximativ 80 la sută pe pasajul de la CET şi vreo 60 la sută pe pasajul din Micălaca, în acest an am putea circula deja pe cel puţin unul dintre pasaje, respectiv pe cel din zona CET. Rămâne de văzut, însă, când vor fi reluate lucrările în adevăratul sens al cuvântului şi, totodată, care va fi graficul stabilit de CNADNR pentru finalizarea pasajelor. Pentru că „drumarii” vor trebui să plătească lucrările pe măsură ce acestea sunt executate. Iar dacă bugetele nu sunt suficiente pentru finalizarea pasajelor, atunci vom mai aştepta până când lucrările de pe centură vor fi finalizate.
CITESTE SI:
Campanie anti-CNADNR pe centura Aradului
Citiți principiile noastre de moderare aici!