CURTICI. Traficul greu s-a mutat de pe centură prin Curtici. Oraşul a devenit varianta ocolitoare a şoferilor de TIR-uri pentru a scăpa de cozile interminabile de pe centura Aradului. În disperare de cauză, Primăria Curtici a trimis memorii premierului şi Ministerului Transportului pentru a dispune reînceperea şi finalizarea lucrărilor la cele două pasaje:
„Vă supunem atenţiei o problemă extrem de gravă cu care se confruntă oraşul Curtici din cauza opririi lucrărilor pentru realizarea celor două pasaje de supratraversare a căii ferate, situate pe centura Aradului (DN 7).
Astfel, din cauza celor două treceri la nivel cu calea ferată care sunt foarte circulate se creează cozi interminabile de autovehicule (în special TIR-uri). În ultimul timp, tot mai multe camioane care se deplasează spre Oradea ocolesc trecerea la nivel cu calea ferată, virând la stânga spre Curtici de unde ies pe DJ 792 C până la intersecţia cu DN 79, Arad – Oradea.
Având în vedere că oraşul Curtici nu deţine o şosea de centură, iar în Zona Liberă Curtici există două mari societăţi comerciale de transport (Lagermax şi H. Essers, care împreună deţin cîteva sute de camioane), traficul greu care intră în oraş zilnic este de aproximativ 350 de camioane.
Vă solicităm finalizarea cât mai urgentă a celor două pasaje de pe centura Aradului pentru ca oraşul nostru să nu mai fie invadat de traficul greu. Străzile principale pe care se circulă sunt foarte înguste, iar o parte din case sunt construite din chirpici. Locuinţele sunt supuse unor forţe enorme, iar locuitorii sunt disperaţi.
Pe lângă acest aspect, există şi problema tuturor participanţilor la trafic care sunt nevoiţi să traverseze şoseaua de centură. Se petrec foarte multe accidente din cauza cozilor de camioane şi a vizibilităţii reduse a şoferilor. Cei mai afectaţi sunt navetiştii din localităţile vecine Aradului: Curtici, Macea, Sânmartin, Şofronea şi Dorobanţi.
Pe lângă problemele invocate mai sus, considerăm că finalizarea celor două pasaje rutiere este o prioritate deoarece DN 7 este un drum foarte circulat, important pentru activitatea economică, atât pentru import cât şi pentru export. Blocajele rutiere frecvente creează timpi suplimentari de aşteptare pentru TIR-uri şi implicit inconveniente agenţilor economici din România.”
Citiți principiile noastre de moderare aici!