„Imposibilitatea firmelor de transport de a plăti aceste sume astronomice pentru RCA va conduce la falimentul firmelor mici de transport rutier şi la mutarea în alte ţări a firmelor medii şi mari de transport rutier din România şi poate conduce la o creştere a RCA pentru cei care supravieţuiesc captivi în sistemul obligatoriu de asigurări RCA din România la valori care pot trece de 1.000 de euro pentru un Logan. Nu este normal ca o maşină să redevină un lux pe care nu şi-l pot permite nici măcar cetăţenii cu venituri decente. PNL Arad este alături de cetăţenii simpli, dar şi de transportatorii din România şi se alătură eforturilor lor în direcţia scăderii preţului RCA”, spune Eusebiu Pistru. Acesta solicită premierului Dacian Cioloş să se implice direct în rezolvarea acestor probleme.
„Supun atenţiei d-lui Prim Ministru, Dacian Cioloş, câteva date concrete, din care rezultă că sunt necesare măsuri de urgenţă în acest domeniu. Asigurările RCA din România sunt mult mai scumpe comparativ cu cele din Germania raportate la salariul minim pe economie, mai ales pentru că sistemul din România nu dispune de norme clare de diferențiere a conducătorilor auto și de stabilire a costurilor asigurărilor. În țările vestice sunt criterii mai multe și mai clare. ASF este responsabilă în mod direct de sectorul asigurărilor, însă fără un control riguros nu există coerenţă şi, normal, nici rezultate pozitive. Fiecare societate privată este liberă să impună prețurile și regulile după bunul plac, responsabilii din ASF încasează salarii grase din comisioanele pieței incoerent reglementate, iar românii plătesc. Pentru a asigura coerența, este necesar un sistem de reguli de bază, clare și transparente. Aceste norme nu trebuie să fie complicate sau inventate în bunul stil românesc, ci se pot prelua din bună practică europeană și adapta pentru piața din România”, spune deputatul arădean.
„În România sunt circa 30.000 de firme de transport marfuri care operează aproape 150.000 de autovehicule de peste 3,5 tone transport contra cost şi în cont propriu, dar şi peste 4000 de firme de transport călători care operează circa 35.000 de autobuze şi autocare de peste 1+8 locuri pentru transport contra cost şi în cont propriu, în domeniu lucrând circa 400.000 de angajaţi. Îl rog pe Primul Ministru să nu considere solicitările legate de RCA drept una făcând parte din valul de solicitări mai mult sau mai puţin justificate, respectiv creşteri salariale, drepturi de alte natură, pentru că nu este aşa ceva, ci constituie unul dintre elementele de care depinde direct economia românească, implicit acea creştere preconizată de 4,15% pe baza căreia s-a construit bugetul de stat. Este vorba chiar despre „prudenţă”, unul dintre principiile pe care a fost fundamentat bugetul pe 2016, care urmează să fie votat în Parlament”, mai precizează Pistru.
Citiți principiile noastre de moderare aici!