„Este un proiect util şi necesar unui stat membru al Uniunii Europene, iar guvernarea democrat-liberală nu a mers pe desfiinţarea judeţelor, deşi, la acea vreme, USL se făcea că nu înţelege acest element al proiectului. Cu toate confuziile media create de USL la acea vreme, astăzi, tot USL se face că uită şi vine cu un proiect de regionalizare în care se regăsesc linii directoare ale celui propus de noi. Excepţie fac cel puţin două lucruri: conducerea regiunilor, în forma propusă de USL, va fi tot una politică, a majorităţii politice şi nu a majorităţii populaţiei votante, iar cheltuielile vor creşte semnificativ odată cu creşterea aparatului bugetar de la nivelul acestor regiuni. De aceea, amendamentul meu în ceea ce priveşte desemnarea conducerii structurii regionale este acela de a respecta principiul proporţionalităţii ”, spune Igaş.
Simulare la MAI
„Am făcut o simulare la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, unde aveam în calcul comasarea unor structuri ale statului care ar fi redus numărul bugetarilor şi ar fi crescut eficienţa. De exemplu, la nivel de judeţ unele structuri erau reorganizate în aşa fel încât să devină aparat tehnic al regiunii respective, dar fără a crea inconveniente cetăţeanului de rând, acesta putând apela la serviciile publice tot în judeţul său. Am gândit comasarea structurilor de ordine şi siguranţă publică: Poliţia Română, Jandarmerie, ISU. La nivel naţional, pe fiecare armă în parte, în urma reorganizării, aproximativ 1000 de persoane ar fi fost direcţionate din zona birocratică în zona de operativ, ceea ce presupunea că aveam mai mulţi poliţişti şi jandarmi în stradă pentru asigurarea ordinii şi liniştii publice şi 1000 de pompieri puteau fi distribuiţi către structurile SMURD. Proiectul propus de PDL a fost un proiect foarte bine gândit şi analizat de toţi factorii decizionali, s-a încercat o dezbatere pentru a armoniza toate punctele de vedere, dar ne-am lovit de zidul ridicat de unele partide ca PSD, PNL, PC, partide care acum trâmbiţează cât de important este acest proiect pentru România de după 1989, după cum spunea un lider USL. Dar 2010, 2011, 2012 nu fac parte din perioada de după 1989? USL atacă şi timpul, nu numai justiţia, pentru a-şi aranja apele după propriul plac ”, a mai declarat fostul ministru de Interne.
Citiți principiile noastre de moderare aici!