ARAD. Legat de oraş printr-o pasarelă. Este vorba de Ştrandul “Neptun” din Arad care teoretic în 15 luni ar urma să fie legat de centrul oraşului printr-o pasarelă pietonală. Proiectul este unul lung discutat, dar în sfârşit, după ani buni, se vorbeşte şi de startul lucrărilor. Doar condiţiile meteo se pare că mai amână pentru câteva zile ordinul de începere al acestor lucrări. Cel puţin aşa susţin reprezentanţii Primăriei Arad vis-a-vis de investiţia de 2.350.000 euro (10.371.179 lei ). “Ordinul de începere a lucrărilor va fi dat imediat ce nivelul râului Mureş va mai scădea, acum fiind foarte ridicat din cauza precipitaţiilor abundente din ultima perioadă. Planul era ca lucrarea să înceapă în primăvară însă vremea nu a ţinut cu noi”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad, Corina Drăghici.
15 luni
De la startul lucrărilor, firma arădeană Tehnodomus va avea la dispoziţie, cel puţin conform datelor din contract, 15 luni pentru a finaliza pasarela în lungime de 210 de metri. Pasarela pietonală ar veni să înlocuiască cele două poduri de pontoane prin care se face accesul spre ştrand. Pasarela va fi dedicată pietonilor şi bicicliştilor dar va servi şi maşinilor de intervenţie ( SMURD, pompieri, poliţie, jandarmerie).
„Pasarela propusă a se construi va fi amplasată la aproximativ 18–25 metri în amonte de podul de pontoane existent în zona parcului «Mihai Eminescu». Soluţia aleasă este o pasarelă pietonală şi pentru biciclişti, hobanată cu doi piloni, care din considerente estetice sunt înclinaţi cu 5 grade spre albia Mureşului. Lungimea totală a structurii este de 210,25 m, fiind realizată din 3 deschideri de 33,3 m, 125,9 m și 51 m”, s-a arătat, la vremea licitaţiei acestei lucrări, în caietul de sarcini. Anunţul de atribuire a contractului în valoare de 2,3 milioane de euro a fost făcut public în sistemul naţional de licitaţii pe 11 februarie 2013, după ce s-au luat în analiză cele cinci oferte depuse.
Despre pasarelă
Cum va arăta pasarela la care se visează de cel puţin 10 ani de zile? Structura podului urmează să fie susţinută deasupra albiei de câte două cabluri, iar pasarela va fi iluminată prin intermediul unor stâlpi ornamentali dotaţi cu surse de iluminat tip economic şi va fi protejată împotriva trăznetului printr-o instalaţie specifică. Suprastructura constă din două chesoane metalice sudate, dispuse lateral, pe care se dispun prefabricate din beton armat. Pe scurt, podul va fi unul din oţel şi beton armat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!