ARAD. Toate laudele pe care şi le-au adus politicienii Aradului referitor la pasajele de pe centură, fie că vorbim despre primarul Gheorghe Falcă, fie că vorbim despre parlamentarii Dorel Căprar, Flavius Măduţa sau Ioan Cristina, au căzut ca secerate după publicarea de către stirileprotv.ro a unui faximil dintr-o adresă a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Şi odată cu ele şi speranţele arădenilor. În adresa cu pricina, CNADNR a anunţat simplu, fără menajamente, faptul că, în bugetul pe anul 2014, nu au fost incluşi bani pentru realizarea pasajelor şi că acestea, conform prognozei, vor fi reabilitate în… 2015.
Cam la fel cum au spus, ce-i drept, şi anul trecut, când anunţau că investiţiile de pe centura Aradului vor fi gata în… 2014. Poate că la fel se va întâmpla şi la anul. Şi la anul… Un răspuns, însă, care contrazice tot ce au afirmat politicienii Puterii şi Opoziţiei din Arad, la unison pentru prima dată când vine vorba de reabilitarea pasajelor. Un răspuns care vine să dea în cap efectiv atât politicienilor, cât şi celor 30-40.000 de şoferi care circulă zilnic pe centură şi care trebui să suporte cozi interminabile la bariere şi nervi întinşi la maxim.
Cum văd politicienii treaba
Facsimilul cu pricina nu a fost luat, totuşi, mot-a-mot nici de primarul Aradului şi nici de deputatul Flavius Măduţa, cei care au anunţat de curând, fiecare cu meritele de partea sa, faptul că, în acest an, vor fi reluate lucrările cel puţin la unul dintre pasaje (cel de la CET). Deputatul PSD spune (sau mai degrabă speră), chiar şi acum, ca de altfel şi primarul, că lucrările vor începe şi s-ar putea chiar finaliza la pasajul de la CET în acest an, dar nu din bani bugetari de investiţii, ci din cei de la întreţinere. Că nu există nici o semnătură clară care să garanteze dirijarea banilor de întreţinere (cum ar fi cei de deszăpezire, ce nu a prea avut loc prin vestul ţării) către pasaje, e clar, şi susţinut de ambii politicieni, care spun că s-au bazat pe garanţiile şi adresele cu garanţii primite de la responsabilii cu care au discutat că aceşti bani ar fi dirijaţi spre pasajele arădene.
Deci…
Până aici merg împreună drumurile celor doi politicieni pe tema pasajelor. De aici, poveştile sună altfel. Flavius Măduţa spune că, în martie sau aprilie, vom avea parte de o vizită de rang înalt şi atunci vor fi lămurite public şi definit unele chestiuni din Arad precum pasajele (ce vor fi finalizate într-un fel sau altul). Calea edilului Falcă sună altfel: e posibil ca banii promişi de la întreţinere să nu mai fie dirijaţi spre Arad, dacă guvernanţii nu vor găsi oraşul nostru, din nou, pe lista de priorităţi, dar că în acest caz va cere ca pasajele să fie transferate autorităţii locale, ca cineva să încerce să facă treabă aici.
Lobby pentru un eşec
Lucrările la pasajele denivelate peste calea ferată de pe centură au demarat în anul 2011. În anul următor, însă, acestea au fost sistate din cauza lipsei de fonduri. Toţi reprezentanţii Aradului la Bucureşti, respectiv deputaţi şi senatori, au susţinut că au făcut lobby pentru finalizarea acestor lucrări, însă niciunul dintre ei nu a reuşit să îşi ducă acţiunea la bun sfârşit, respectiv să obţină fonduri pentru lucrări. Nici primarul nu a reuşit acest lucru, deşi susţine că a purtat discuţii edificatoare cu responsabilii din domeniu şi a primit promisuni.
Citiți principiile noastre de moderare aici!