„Astăzi dăm startul campaniei de marketing imobiliar «Foaie verde de măcriș, VREAU O CASĂ LA PETRIȘ!»”. Acestea este anunţul făcut de cea mai inovatoare primăriţă din judeţul Arad, deja cunoscută cititorilor noştri prin diverse acţiuni aparte (demne de o adminsitraţie de oraş de secolul XXI), prin frumuseţea sa şi prin faptul că în trecut fusese realizatoare MTV: primarul din Petriş, Irina Onescu.
Astăzi, edilul a postat pe pagina de facebook a Primăriei Petriş următorul anunţ: „Toți proprietarii de case sau terenuri din Comuna Petriș (Ilteu, Seliște, Petriș, Corbești, Roșia Nouă și Obârșia) care doresc să își vândă proprietățile ne pot contacta pentru a se înscrie în campanie. Proprietățile vor fi evaluate, centralizate într-o bază de date și apoi vor fi promovate către potențialii cumpărători, inclusiv la Târgul de Turism al României (17-20 noiembrie, Romexpo, București)”.
Care e scopul final? „Astfel, fie că vor avea destinația de casă de vacanță, fie că vor fi transformate în agropensiuni, fie că vor deveni reședințe permanente, căsuțele nelocuite din Comuna Petriș își vor găsi noi proprietari și vor găzdui noi povești de viață”, spune postarea de luni.
„Vrei să înscrii o proprietate în campanie? Sună la 0723-742544 și programează-te pentru o evaluare”, este finalul informării venite de la primărie.
De unde până unde această nouă campanie? Irina Onescu ne-a declarat că ideea i-a venit de mult, mai exact din timpul campaniei electorale (cu ajutorul căreia a câştigat fotoliul de primar). Atunci a bătut la pas satele din Petriş. Iar în unul dintre acestea, în care nu călcase niciodată, în timpul campaniei din uşă în uşă, a ajuns la multe locuinţe în care nu mai trăia nimeni deşi zona este extrem de frumoasă. „Tot auzeam: aici nu mai locuieşte nimeni, e de vânzare. Şi m-am gândit că e vremea să facem ceva”, ne-a declarat primarul din Petriş.
Irina Onescu a precizat că „fiind prima zi de campanie nu vă pot da foarte multe detalii, dar pe cum avansăm vom posta noutăţile. Aştept să văd cum decurg lucrările şi dacă această campanie prinde la populaţie. Sunt, din păcate, foarte multe case nelocuite în comună care merită o nouă şansă”. Primarul de Petriş crede că numărul caselor nelocuite este undeva între 50 şi 70 la sută, putând ajunge chiar la 100.
Fără succesiuni
Prin campania Primăriei aceste case pot fi identificate, se va putea face o evaluare realistă a lor, pentru că, în general, proprietarii actuali adaugă la preţul pieţei şi valoarea lor sentimentală, vor putea fi promovate la târguri pentru a fi vândute şi a prinde din nou viaţă. Una dintre marile probleme ale imobilelor din această zonă de poveste nu va fi rezolvată nici aşa, dar măcar va fi semnalată: este vorba de faptul că marea majoritatea a caselor nu au făcută succesiunea de generaţii. Primarul din Petriş susţine că se doreşte prin această campanie şi informarea potenţialilor cumpărători despre alte cheltuieli care vor trebui făcute la achiziţionarea imobilului vizat. „În catalogul pe care ni-l propunem, în dreptul fiecărei proprietăţi vor fi trecute şi estimări ale sumelor în plus pentru finalizarea tranzacţiei (de pildă cheltuielile cu succesiunile etc.), ce s-ar putea face în acea locaţie şi nu numai”, spune Irina Onescu.
O singură pensiune
Primarul din Petriş spune că sunt şanse mari ca imobilele abandonate să-şi găsească cumpărători care să realizeze acolo case de vacanţe sau pensiuni. Irina Onescu ne-a destăinuit că vecinul său este din Germania şi vine de câteva ori pe an în concediu sau că şi alţi locuitori din Petriş au vecini în străinătate sau tineri care au de gând să transforme locuinţele de la ţară pe care le-au cumpărat în case de vacanţă. În momentul de faţă, în comuna Petriş există o singură pensiune, la Ilteu, pe drumul naţional.
Citiți principiile noastre de moderare aici!