Noul punct de frontieră dintre România și Ungaria, care se amenajează pe autostradă, la Nădlac, va fi finalizat până la sfârșitul lunii iunie, a anunțat directorul CNADNR, Narcis Neaga, citat de www.romania-actualitati.ro. Tot atunci va fi deschis și tronsonul de 10 kilometri dintre Arad și Pecica.
Noua vamă de la Nădlac va avea o suprafață de aproximativ 22 de hectare, urmând să devină cel mai mare punct de frontieră din România. Acesta va prelua cea mai mare parte a traficului greu de pe DN 7, unde se formau coloane de TIR -uri după ridicarea restricțiilor de tonaj din Ungaria. Potrivit www.peundemerg.ro, atât la ieşirea din România, cât şi la intrarea în ţară, este amenajată câte o parcare imensă. Singurele construcţii permanente par a fi toaletele şi sistemele de cântărire a camioanelor, restul construcţiilor fiind realizate din containere provizorii. „Probabil se gândesc că nu va fi nevoie de mult timp de punctul de trecere a trontierei ca urmare a intrării (într-un viitor apropiat) în Schengen” – opinează cei de la www.peundemerg.ro, care au realizat şi fotografii în zona viitoarei vămi de la Nădlac.
„Amenajarea punctului de frontieră ar fi trebuit să se realizeze în Ungaria, însă zona inițial selectată a fost declarată zonă protejată sit Natura 2000 iar, în contrapartidă, partea maghiară va amenaja noua vamă de la Borș, pe traseul autostrăzii Suplacu de Barcău–Borș”, a precizat directorul CNADNR, citat de www.romania-actualitati.ro.
Conexiune A1-M43
Conexiunea autostrăzii A1 Arad–Nădlac cu autostrada M43 spre Budapesta va fi realizată după data de 10 iulie, decizia privind inaugurarea celor două segmente de autostradă urmând să fie luată la nivel interguvernamental. Constructorul care realizează tronsonul dintre Mako și Nădlac va finaliza lucrările de asfaltare până pe 15 iunie, însă conform legislației din Ungaria este nevoie de o perioadă de aproximativ o lună în care se efectuează anumite teste.
Citiți principiile noastre de moderare aici!