ARAD. Întocmită în anul 2006, strategia de dezvoltare a judeţului Arad ţintea o infrastructură rutieră mai bună, dezvoltarea reţelelor de apă şi canalizare, dar şi un plan de gestionare a deşeurilor şi închiderea gropilor de gunoi neconforme. Poate că, la acea dată, puţină lume credea că obiectivele prezentate în acea strategie vor fi atinse. Poate că nici măcar şefii Consiliului Judeţean Arad (CJA) de la acea vreme nu aveau speranţe prea mari. Dar ce a urmat din 2007 şi până în prezent pare să contrazică aceste lucruri. În cea mai mare parte a ei, strategia de dezvoltare a judeţului a fost confirmată prin diferite lucrări, aflate în diferite stadii. Dacă este să începem cu dezvoltarea infrastructurii rutiere, CJA a reuşit, în ultimii şapte ani de zile, să modernizeze câteva sute de kilometri de drum judeţean. Mai mult, unele proiecte se află în derulare şi urmează să fie finalizate în acest an, în timp ce altele stau să înceapă odată cu venirea primăverii.
Apă, canal şi gunoi
Utilităţile erau văzute ca o prioritate absolută în anul 2006, la momentul întocmirii strategiei de dezvoltare. După şapte ani de zile dorinţele par să devină, încet dar sigur, realitate. În ceea ce priveşte dezvoltarea reţelelor de apă şi canalizare, există proiecte uriaşe pe fonduri europene care se referă la aceste obiective. Sute de milioane de lei au fost investiţi de către Compania de Apă Arad în extinderea şi modernizarea reţelelor de apă şi canalizare. Iar şefii Judeţului au promis că, pentru perioada 2014-2020, vor fi identificate noi linii de finanţare pentru continuarea dezvoltării pe segmentele menţionate mai sus. Şi în ceea ce priveşte gunoiul există un masterplan, tot pe bani europeni, care se referă la modernizarea totală a sistemelor de colectare, reciclare şi depozitare a deşeurilor. Într-adevăr, acest proiect se află, pentru moment, în impas după ce CJA a încheiat contractul cu firma care a câştigat, în primă fază, licitaţia, firmă care, însă, nu a finalizat lucrările. Cu toate acestea, mai-marii Judeţului spun că, în cel mai scurt timp, situaţia va fi remediată, iar proiectul va fi demarat din nou, căutându-se o altă firmă care să continue lucrările rămase neterminate. JA-A.G.
Şi un rateu
Nu chiar toate socotelile gândite în 2006 au fost şi realizate. Poate unul dintre cele mai mari eşecuri se referă la strategia în ceea ce priveşte dezvoltarea economică. În urmă cu şapte ani de zile conducerea CJA de atunci preconiza faptul că autostrada Nădlac-Arad va fi finalizată până în 2013, lucru ce ar fi crescut, implicit, interesul investitorilor străini pentru judeţul nostru. Acest fapt ar fi putut aduce mai multe locuri de muncă şi impozite încasate de localităţile din Arad. Însă cum socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg, nu avem nici autostradă şi nici investitori în partea de vest a judeţului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!