ARAD. Începerea lucrărilor a fost anunţată în 2011 cu surle şi trâmbiţe de cei care erau, atunci, la putere. Inaugurarea era programată pentru august 2012. Între timp a fost oprită finanţarea, care a fost reluată, cel puţin după cum susţine CNADNR, acum, în 2014, pentru pasajul de la CET (peste tronsoanele de cale ferată Arad-Oradea, respectiv Arad-Curtici), cel finalizat în proporţie de 80%. Pentru cel de pe Calea Şiriei (peste calea ferată Arad-Bucureşti), finalizat în proporţie de 65% se mai aşteaptă, dat fiind că firma care a câştigat licitaţia este în insolvenţă.
Declaraţii şi reacţii
După declaraţii sporadice, pe subiect, atât ale liderilor locali ai PSD, cât şi ale primarului Falcă, care anunţau negocierile făcute de fiecare parte, care punctau munca de lobbist pe care fiecare a făcut-o la Bucureşti, a venit şi momentul mult aşteptat. CNADNR a anunţat alocarea banilor şi teoretic din 12 mai lucrările ar fi trebuit să fie reluate la pasajul de la CET. Doar că deocamdată nu e nici o mişcare pe pasaj, nici un muncitor, nici un şantier. Dar au venit replicile, în lanţ.
Maci și flori frumoase
Luni, 12 mai, PSD Arad anunţa începerea lucrărilor la pasajul CET şi confirma alocarea banilor pentru finalizarea lor. După patru zile, pe 16 mai, Primăria a montat panouri de informare cu textul: „Vă aflaţi pe un drum naţional. Guvernul României a sistat lucrările la acest pasaj, în august 2012. Suntem în 2014: Aradul aşteaptă finanţarea”, mesaj semnat de Consiliul Local al Municipiului Arad.
Reacția a venit, de data aceasta, direct de la București, ministrul Marilor Proiecte, Dan Șova, l-a acuzat de dezinformare pe primarul Aradului, privind situația șantierelor CNADR de pe șoseaua de centură a municipiului Arad. Edilul local, Gheorghe Falcă a replicat: „Ministrul Șova insistă să convingă Aradul și întreaga țară că pe pasajele de pe șoseaua de centură a Aradului se lucrează și că primarul Falcă dezinformează. E o sfidare la adresa arădenilor și a tuturor celor care circulă de DN7 spre sau dinspre Europa. Arădenii și alte mii de șoferi care trec zilnic pe acest drum național nu văd nici urmă de constructori la șantierele abandonate, ci doar maci roșii și alte frumoase flori de câmp. Le-am fotografiat să i le trimitem și ministrului”.
Ieri, primarul s-a deplasat la fața locului. Din fața panourilor a mai declarat: „Sunt bani pierduți de stat din cauza degradării acestor șantiere, sunt banii pierduți de transportatori și de ceilalți agenți economici prin timpul irosit în blocaje pe acest drum național. Aradul are toate motivele să fie nemulțumit și să arate vinovații, de aceea am instalat aceste panouri informative”, a mai spus Falcă.
Presiuni politice
PSD Arad a reacționat: „Finanţarea este asigurată, am demonstrat că ne bazăm pe fapte, nu ţinem discursuri politicianiste. Campania cu privire la cele două pasaje este mincinoasă şi inutilă, are doar rolul de a servi campaniei electorale a PDL. Această atitudine confirmă zvonurile pe care noi le-am auzit, potrivit cărora s-au făcut presiuni politice asupra firmei care realizează pasajul de la CET să nu înceapă efectiv lucrările decât după ce se termină campania electorală. Ordinul de începere al lucrărilor a fost emis, finanţarea este asigurată, mai rămâne ca firma care a câştigat licitaţia sub oblăduirea PDL să respecte contractul şi să execute lucrările”, a declarat consilierul municipal PSD, Marin Lupaş.
Investiții
Valoarea investiţiilor pentru cele două pasaje este de 13 milioane de euro, din care circa 7 au fost cheltuite.
Citiți principiile noastre de moderare aici!