Totul, în condiţiile în care doar două companii se bat pentru a pune pe liniile arădene tramvaiele: societatea poloneză Pojazdy Szynowe PESA şi arădenii de la Astra Vagoane Călători SA. Când va fi finalizată această evaluare (prima etapă), se va trece la evaluarea ofertele financiare (a doua etapă a licitaţiei), operaţiune care ar putea dura şi ea câteva luni. Conform planurilor Primăriei Arad, contractul pentru livrarea de tramvaie noi ar fi trebuit semnat până la finele anului, însă acum reprezentanţii Municipalităţii speră că semnarea contractului va avea loc undeva în primul trimestru al anului 2014, dacă nu vor exista contestaţii.
Licitaţia pentru cele şase tramvaie noi a fost lansată în luna mai, iar ofertele tehnice au fost deschise la 1 iulie. Doar după finalizarea celor două etape, se va desemna câştigătorul. Aproape sigur vor urma contestaţiile firmei care nu a fost selectată drept câştigătoare, aşa că până ce arădenii vor vedea pe linii tramvaie noi va mai trece ceva timp.
Reprezentanţii Primăriei spun că evaluările durează atât pentru că, după data deschiderii ofertelor, s-au organizat mai multe întâlniri cu ofertanţii, pentru clarificări tehnice, iar rapoartele care au fost redactate trebuie avizate de către finanţator, respectiv de către departamentul de achiziţii al Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).
La momentul la care a fost lansată licitaţia, cinci firme au achiziţionat caietul de sarcini, dar doar două au depus la final oferte. În caietul de sarcini, Primăria a indicat faptul că este dipusă să plătească pentru cele şase garnituri până la 9,4 milioane de euro. Pentru noile tramvaie, pentru modernizarea depoului şi pentru sistemul e-ticketing (sistem electronic de achiziţie a biletelor de călătorie), Primăria a luat un credit de la BERD de 11 milioane de euro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!