Acuze fără precedent înspre Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), acuze venite chiar din interiorul companiei. Câţiva angajaţi ai CNADNR, foşti directori sau şefi de servicii care, în prezent, lucrează pe alte posturi, dar tot în cadrul companiei, au lansat o serie de acuze grave către CNADNR, către conducerea acesteia, dar şi către lucrările realizate de către CNADNR. Iar pe lista protestatarilor se află şi două dintre cele mai importante investiţii realizate în judeţul Arad, mai precis autostrăzile Nădlac-Arad şi Arad-Timişoara. Potrivit declaraţiilor protestatarilor, ambele şosele ar putea avea probleme mari, s-ar putea chiar surpa, totul datorită pânzei freatice care se află la o adâncime mică. Deşi acuzele vin din partea unor foşti directori nemulţumiţi din cadrul CNADNR, acestea ar putea fi întemeiate. Pentru că, dacă ne întoarcem puţin în timp, exact în urmă cu un an de zile, constructorul şoselei de mare viteză care leagă Nădlacul de Arad avea probleme tocmai din cauza pânzei freatice. La acel moment, reprezentanţii Astaldi-Max Boegl, care lucrau la realizarea autostrăzii, spuneau că pânza freatică se află la o adâncime mică, iar acest lucru a făcut ca apa din precipitaţii să nu mai intre în pământ. Dacă ne referim la autostrada Arad-Timişoara, şi aici au fost semnalate probleme de mai multe ori.
La un moment dat, o bucată de pământ de pe marginea şoselei s-a surpat din cauza infiltraţiilor de apă. Totuşi, nimeni nu a declarat, până acum, că acest lucru ar putea fi „fatal” celor două lucrări.
Dar, până în prezent, nu au existat probleme mari, surpări ale şoselei, pe niciuna dintre cele două autostrăzi care străbat judeţul nostru.
Şi CNADNR acuză
Compania Naţională de Autostrăzi nu a stat cu mâinile în sân, după ce proprii angajaţi au ieşit că fel şi fel de acuze. Într-un comunicat remis presei, cei de la CNADNR acuză, la rândul lor, că informaţiile vin de la persoane certate cu legea. Şi asta după ce manifestanţii s-au luat de fostul director al CNADNR, Narcis Neaga, care a rămas angajat în companie, deşi este cercetat penal. „Ne manifestăm surprinderea din cauza faptului că toţi semnatarii au fost/sunt cercetaţi în diferite dosare penale şi au beneficiat de acelaşi drept de a veni la serviciu”, spun reprezentanţii companiei. Aşadar, un război orb, dus de oameni aflaţi, teoretic, de aceeaşi parte a baricadei, un război care, probabil, vizează anumite interese. Totuşi, informaţiile referitoare la cele două autostrăzi din Arad sunt destul de importante, iar dacă sunt şi reale, atunci situaţia este gravă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!