E drept că ar trebui să ne bucurăm că în municipiul nostru se construiesc zeci de kilometri de piste pentru bicicliști. Că orașul nostru se aliniază unui trend ascendent care promovează mișcarea în detrimentul poluării. Însă modul în care sunt executate aceste piste lasă, pe alocuri, loc de multe discuții… Discuţii care se transformă în nemulțumiri ale arădenilor, contribuabili ai acestui municipiu. Una dintre zonele care crează nemulţumiri printre arădeni este Alfa, zona străzii Conduraşilor. Am primit sesizări pe adresa redacției Jurnal arădean/Aradon în care oamenii spun că „e bătaie de joc cum este construită. Au ciopârțit un drum bun și au construit o pistă care lasă de dorit”. Este vorba despre viitoarea pistă care traversează strada Condurașilor – din dreptul cartierului Alfa- și continuă pe strada Mihail Kogălniceanu până la Biserica Sârbească.
Au tăiat o stradă bună
Strada Condurașilor a fost asfaltată în urmă cu peste 6 ani și în acest moment, ne spun cititorii noștri, e curată ca lacrima, fără nicio groapă sau spărtură. Până acum. „De ce au decapat, frezat, tăiat, cum vreți să îi spuneți, o stradă bună pentru a umple cu bitum să facă o pistă pentru biciclete? E la mintea cocoșului, nu puteau pur și simplu să marcheze pista cu o culoare și gata? Este de neimaginat ce se întâmplă sub ochii noștri! Prostie mai mare nu am văzut. Parcă spală bani, trebuie să justifice că au făcut ceva”, ne spune Răzvan D., din cartierul Alfa.
Arădenii se arată nemulțumiți și de unduirile pe care pista le urmează în traseul său. „În unele zone pista este lipită de bordură, puțin mai încolo se distanțează de trotuar și cu 2 metri, peste banda folosită de șoferii auto. Poate utilajul care a tăiat din asfalt nu a putut să treacă de mașinile parcate și a deviat puțin. Mi se pare o treabă de mântuială. Vom vedea şi câte accidente vor fi. Şi asta pentru că în unele zone pista nu mai lasă loc și autoturismelor și tramvaielor să treacă în același timp, ce să mai vorbim de bicicliști. Ne va fi frică să circulăm pe aceste piste în siguranță la viteza cu care circulă unele mașini pe strada Condurașilor”, punctează arădeanca Ana R.
„Nu le pasă de noi”
Un alt arădean, B. Radu din Alfa, își arată aceeași nemulțumire față de pista construită în cartierul arădean. „Cum intri în Alfa de pe strada Pădurii, poți observa cu ochiul liber că benzile pentru bicicliști taie din ambele sensuri de mers pentru mașini. Primăria crede că șoferii se vor opri cu mașinile pe partea carosabilă să treacă bicicliștii. Să vedeți ce haos va fi aici, câte accidente, când vor da drumul la piste. Nu știu cum au proiectat și mai ales cum Primăria Municpiului Arad a avizat o așa lucrare de mântuială. Asta e țara în care trăim: câinii latră, caravanele trec, problemele rămân!”
Așa a gândit proiectantul
Pentru a obține lămuriri care să răspundă nemulţumirilor arădenilor ce au ridicat semne de întrebare asupra modului în care se execută pista pentru biciclete de pe Condurașilor am contactat reprezentanții municipalității. I-am întrebat de ce pista pentru biciclete șerpuiește și nu merge pe lângă bordură pe toată lungimea străzii? De ce a trebuit strada decapată, când se putea delimita cu vopsea?
„Așa sunt proiectate pistele de către proiectanți specializați, care au avut în vedere toate normele de construcții rutiere, norme de trafic etc. Bineînțeles că acestea sunt adaptate la amplasamentul străzii Condurașilor. Decapatul s-a făcut pentru că se așterne un asfalt de o altă granulație, cerută pentru construirea acestei piste. În primii cinci ani nu poți să faci nicio lucrare pe o șosea nou asfaltată, strada Condurașilor a fost reabilitată aproximativ din 2008”, a declarat Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei Municipiului Arad.
Merg mai departe
Așadar, lucrările vor continua, străzile vor fi tăiate, iar bicicliștii nu trebuie decât să pedaleze cu grijă în unele sectoare unde pista se intersectează cu partea carosabilă! Pentru că altfel riscă să ajungă oricând sub roţile maşinilor sau, mai grav, sub cele ale tramvaielor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!