Nu reuşim nicicum să terminăm DN 79, şoseaua care face legătura între Arad şi Oradea. Cam aşa s-ar rezuma ultimele informaţii referitoare la mega-modernizarea acestui drum. Iar acum, în calea finalizării acestei lucrări stă podul din oraşul Chişineu-Criş.
Ioan Balint, directorul secţiei din Arad a Drumurilor Naţionale, a declarat că „în mare parte, pe DN 79 se lucrează în prezent la mici reparaţii şi finisaje. Dar finalizarea podului de la Chişineu-Criş va avea loc de abia în toamnă, cândva”.
În schimb, în ceea ce priveşte restul lucrării de pe raza judeţului Arad, aceasta este foarte aproape de a fi gata în totalitate.
„A fost finalizată turnarea straturilor de asfalt pe toată raza judeţului nostru, mai puţin în zona podului cu pricina. Aici nu s-a turnat ultimul strat nici pe rampele de urcare. Şi asta pentru că, odată cu reparaţiile la pod, asfaltul ar trebui spart şi returnat din nou şi din nou”, ne spune Ioan Balint.
Din informaţiile primite de la acesta, în momentul de faţă se mai lucrează doar la mici reparaţii şi finisaje, se execută marcajele rutiere şi se schimbă semnele de circulaţie de pe întreaga lungime a drumului. Însă, cu toate că, în Arad, lucrările sunt aproape gata, marea modernizare este făcută doar pe jumătate. Şi asta pentru că pe raza judeţului Bihor, deşi se lucrează la foc continuu, asfaltarea DN 79 este mult în urmă faţă de cum decurge în Arad.
Modernizarea DN 79 a fost însoţită, pe toată perioada ei, doar de probleme. Deşi lucrarea a demarat în anul 2009, câteva luni de zile cei de la Astaldi, firma care a câştigat licitaţia, au „măcinat” în gol. Compoziţia asfaltului a fost greşită, kilometri întregi de bitum au fost turnaţi şi apoi sparţi, iar întârzierile au fost ceva la ordinea zilei.
Toţi miniştrii Transporturilor care s-au perindat în această perioadă pe la Guvern au blamat constructorii, dar niciunul nu a penalizat în niciun fel lipsa de reacţie a celor de la Astaldi.
În ceasul al doisprezecelea, constructorul a luat în serios lucrarea şi a dislocat sute de muncitori pe DN 79 pentru a finaliza drumul. În cele din urmă s-a ajuns la concluzia că soluţia tehnică propusă în proiectul tehnic a fost greşită şi… s-a luat totul de la capăt.
Procent sumbru
Dacă este să ne luăm după Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, situaţia nu pare la fel de roz pe cum o prezintă cei din teritoriu. Pe site-ul companiei se specifică faptul că, până în prezent, în ceea ce priveşte modernizarea DN 79, doar 23,6 la sută din întreaga lucrare este finalizată.
Amenda de patru milioane pe DN 79
Ministrul lauda constructorul de pe DN 79
Citiți principiile noastre de moderare aici!