În urma discuţiilor purtate şi a precizărilor aduse de această comisie, s-a reliefat clar faptul că este necesară o nouă recalculare a pensiilor militare, pe baze concrete, avantajoase, care să reflecte în mod corespunzător importanţa socială a serviciului în armată, vechimea şi condiţiile speciale de muncă, dar şi efortul, sacrificiile, incompatibilităţile şi restricţiile pe care acesta le presupune.
Din prezentările şi din simulările pe diferite categorii de salariaţi din armată şi de pensionari militari, reiese clar că actualii pensionari nu vor pierde nimic, ba chiar – funcţie de situaţia specifică a fiecăruia – unele pensii vor creşte. În ce priveşte cadrele active, noile reglementări legale vin să aducă un plus de rigoare în stabilirea vechimii în muncă, categoriile de venituri ce se vor lua în calcul la stabilirea pensiei şi instituirea unor coeficienţii favorabili, aceşti factori fiind gândiţi a fi operabili şi în cazul emiterii de către Parlament a mult aşteptatei legi a salarizării în România.
„Conducerea Ministerului a hotărât că este necesară o mai bună comunicare cu personalul activ şi cu rezerviştii, pentru a lămuri sub toate aspectele noile acte normative care aduc modificări actualului sistem de accedere la pensia militară. Ne bucurăm că aţi răspuns chemării noastre şi vă rog să transmiteţi colegilor dvs., cadre în activitate sau pensionari militari, că protecţia socială a personalului armatei este una din cele mai importante probleme care stau în atenţia Ministerului, alături de creşterea capacităţii de apărare a patriei şi colaborarea cu partenerii din NATO” a declarat contraamiral Silviu Cătălin Dumistrăcel.
Col. Relu Burtea, comandantul Centrului Militar Judeţean şi al garnizoanei Arad, a precizat: “Centrul militar judeţean Arad, începând cu data de 04.01.2016, a preluat şi continuă să primească solicitările pensionarilor militari pentru punerea în aplicare a Legii nr. 223/2015. Pe raza administrativ-teritorială a judeţului Arad sunt în plată 1224 de pensionari militari, aparţinând Ministerului Apărării Naţionale.
Dintre aceştia, 975 sunt titulari iar 249 sunt urmaşi. Pentru toţi vor fi întocmite noi fişe privind încadrarea în condiţii de muncă. Pentru persoanele care şi-au desfăşurat activitatea în alte structuri aparţinând sistemului naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, dar care într-o anumită perioadă a carierei au fost încadraţi în structuri aparţinând M.Ap.N., la cererea acestora C.M.J. Arad va elibera adeverinţe cu locurile de muncă. Solicitările pot fi adresate în orice formă la C.M.J. Arad (scris, fax, e-mail, etc.) la următoarele date de contact: Arad, str. Lucian Blaga nr. 4-6, fax 0257-281693, e-mail um02506@mapn.ro, cmjarad@gmail.com, cmjarad@yahoo.com. În termen de maxim 30 de zile de la data înregistrării solicitării, petentul va fi informat, în scris, despre modul de soluţionare, fie prin ridicarea răspunsului de la sediul C.M.J., fie prin transmiterea la adresa de domiciliu. Mulţumesc încă o dată, pe această cale, conducerii Filialei ANCMRR Arad şi subfilialelor Lipova şi Ineu, pentru disponibilitatea de a sprijini activitatea de preluare a solicitărilor, precum şi informarea corectă şi pertinentă a membrilor despre activitatea amplă pe care structurile centrale şi teritoriale ale Ministerului Apărării Naţionale o desfăşoară în prezent”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!