ARAD. O promisiune făcută arădenilor și orădenilor, deopotrivă, în urmă cu 11 ani ar putea în cele din urmă să se și concretizeze. Drumul Expres Arad-Oradea, un drum în regim de autostradă, este marele proiect pe care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – prin Direcția Regională Timișoara, își dorește să îl pună în aplicare. Vorbim de o investiție de peste 1,356 miliarde euro, sumă care ar urma să fie accesată prin Programul Operațional pentru Infrastructură Mare – POIM.
Primele documente
Până la realizarea drumului expres calea e lungă, dar joi, 6 iunie, s-au făcut primii pași. S-au depus actele pentru Planul de Urbanism, atât la nivelul Consiliului Județean Arad, cât și la cel din Bihor. Acestea sunt primele documente care vor sta la baza dosarului pentru finanțarea europeană, urmând ca în acest an să mai fie obținute inclusiv avizele de mediu și toate celelalte documente. „Sperăm ca anul viitor să putem începe licitația proiectului și în 2021, cel mai probabil, să demareze și lucrările. Fiind un proiect atât de amplu, este posibil ca el să fie împărțit pe loturi, exact ca în cazul unei autostrăzi. Practic, deși e un drum expres, el va avea același regim ca o autostradă”, a punctat Cristian Ispravnic, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara.
Detalii tehnice
Drumul expres va avea o lungime totală de 134,628 km, din care: profil autostradă cu 3 benzi de circulație pe sens: 14,640 km; profil drum expres cu două benzi pe sens: 76,460 km; profil autostradă cu două benzi de circulație pe sens: 43,528 km; drum de legatură DC71 (două benzi): 4,490 km; drum de legatură DJ 797 (două benzi): 3,550 km; drum de legatură – Ocolire Chișineu Criș: 4,950 km; drum de legatură DJ 792 C (două benzi): 3,250 km; drum de legatură DJ 709 B (patru benzi): 4,700 km. În total, drumul expres va avea 12 noduri rutiere, asigurându-se astfel accesul facil. În ceea ce privește situația strict din județul Arad, vorbim de 18,50 km – drum expres cu două benzi pe sens, 43,528 km – profil autostradă cu două benzi de circulație, precum și 5 noduri rutiere.
„În acest moment există un Studiu de fezabilitate care a obținut avizul Ministerului Transporturilor nr 16/18 din 25.02.2008 și al Consiliului Interministerial nr 7 din 04.03.2008, conform HG nr.696/2.07.2008. După obținerea Acordului de Mediu vom trece la pregătirea documentației pentru achiziția publică pentru proiectare și execuție”, a mai punctat Ispravnic.
Citiți principiile noastre de moderare aici!