„Cerem conducerii firmei o rezolvare a transportului public pe ruta Șiria-Arad/ Arad-Șiria. (DJ 709). Dorim să ni se ofere dreptul de a putea să ajungem la școală la orele de cursuri care încep la ora 8:00, ceea ce înseamnă că «autobuzul de elevi» ar trebui să ajungă la destinație, la autogară la ora 7:30. De asemenea, o altă condiție necesară unui transport public contra-cost este oferirea unui loc/pasager, ceea ce nouă nu ni se oferă”, se scrie în petiția lansată, pe internet, de elevii navetiști din comuna Șiria.
Probleme cu abonamentele
Problema ridicată de elevii de la poalele cetății este că deși sunt două autobuze/microbuze cu plecare la ora 06.45, acestea ajung la Șiria pline, ei fiind nevoiți să stea în picioare tot drumul sau să aștepte cursa de 07.15, care ajunge la Arad în jurul orei 08:00, școlarii fiind astfel nevoiți să întârzie repetat la cursuri. Din petiție reiese și faptul că operatorul auto nu asigură locuri tuturor călătorilor, deși liceenii au abonamente. Iar în ceea ce privește abonamentele, după ce prețul lor a scăzut la începutul anului (115 lei), grație unei hotărâri a Guvernului privind transportul elevilor din mediul rural, minunea nu a ținut decât câteva luni, tariful reîntorcându-se la „cotele înalte” din 2016 (260 lei). Astfel, operatorii auto nu respectă HG 863 din 2016, unde la articolul 4 se spune că „tarifele sunt valabile până la data de 1 septembrie 2019”, și nu doar câteva luni.
Conform Hotărârii de Guvern amintite, pentru cei 33 de km ce despart Șiria de municipiu abonamentul pentru elevi ar trebui să se ridice la 115 lei…
„Ne lasă în stație”
„Plătim 260 de lei pe lună pe abonament și nu sunt destule autobuze. Câteodată nici nu ne mai ia din stație dimineața, iar când ne ia, mulți stau în picioare, până în parbriz. Nu mi se pare normal să plătesc atâția bani și să nu am loc în autobuz. Pentru ce fac atâtea abonamente, dacă nu sunt capabili să asigure autobuze în care să aibă loc toată lumea. E ceva jenant”, a scris unul dintre semnatarii petiției pe petitieonline.ro.
Probleme se înregistrează și pe cursele de întoarcere, elevii fiind „sfătuiți” să nu circule cu anumite curse, deși abonamentul le oferă dreptul de a se îmbarca în cursele ce tranzitează Șiria și Galșa.
La judecată
Reamintim că nouă rute din județ, printre care și Arad – Șiria, au ajuns în sala de judecată, după ce firma a acționat în instanță Consiliul Județean Arad, pentru că i-au fost retrase licențele de transport spre a fi redate firmei Transdara. În prima instanță s-a decis suspendarea hotărârii CJA.
Răspunsul Consiliului Județean Arad
„Până în prezent instituţia noastră nu a primit sesizări sau reclamaţii privind transportul în comun între localităţile Şiria şi Arad. Precizăm că în Programul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate nu există traseul Şiria-Arad, însă un număr de 5 trasee cuprinse în program, executate de 2 operatori de transport, pot prelua călătorii din localitatea Şiria”, ne-a comunicat Consiliul Județean Arad, care a promis că va face verificări. Instituţia noastră va face verificări în ceea ce priveşte sesizările semnalate”, ne-a informat Direcția Comunicare și Strategii din cadrul Consiliului Județean Arad.
„Cu privire la respectarea de către operatorii de transport a HG 863/2016, vă aducem la cunoştinţă faptul că pe parcursul anului şcolar 2016/2017 s-au efectuat verificări, constatându-se respectarea prevederilor HG 863/2016 de către operatorii de transport verificaţi. Totodată menţionăm că astfel de controale se vor desfăşura şi pe parcursul anului şcolar 2017/2018”, se mai arată în comunicatul remis în urma cererii înaintate de Jurnal Arădean / Aradon.
Citiți principiile noastre de moderare aici!