Încep lucrările la liniile de tramvai prin tot oraşul sau mai degrabă la trecerile peste liniile de tramvai în mai toate intersecţiile importante din oraş. Ţinta proiectului de lucrări, semnat ieri la Primăria Arad – „Amenajare treceri la nivel cu liniile de tramvai”, este reabilitarea principalelor 25 de treceri peste linii situate în cele mai importante intersecţii din oraş.
Înainte de semnarea contractului, viceprimarul Geanina Pistru a precizat faptul că cele 25 de intersecţii ale carosabilului cu liniile de tramvai sunt situate pe principalele artere de circulaţie: Calea Radnei (Micălaca), strada Pădurii (Confecţii), Bulevardul Titulescu (Micălaca, zona 300), starda Petru Rareş (Grădişte), scopul fiind îmbunătăţirea condiţiilor de desfăşurare a traficului urban şi creşterea accesibilităţii zonei centrale.
Lucrarea ar urma să debuteze, potrivit constructorului, în martie, dacă vremea va ţine cu drumarii, şi se va întinde pe o perioadă de 14 luni, urmând să creeze câteva neplăceri atât în traficul vehiculelor, cât şi în cel al tramvaielor. La momentul la care liniile de tramvai vor fi înlocuite, circulaţia tramvaielor v-a fi suspendată, urmând ca autobuzele să ia locul acestor mijloace de transport.
Atât viceprimarul Geanina Pistru, cât şi directorul tehnic al Primăriei Arad, Răzvan Popa, au insistat pe obiectivele acestui proiect: îmbunătăţirea condiţiilor de desfăşurare a traficului urban, creşterea accesibilităţii în zona urbană, fluidizarea traficului rutier, reducerea timpilor de deplasare în trafic, creşterea numărului de pasageri care circulă cu mijloacele de transport în comun etc.
Valoarea totală a proiectului este de 19.140.356,09 lei, din care valoarea eligibilă a proiectului în care intră şi finanţarea nerambursabilă este de 15.464.853,12 lei.
Răzvan Popa a precizat care sunt datele tehnice ale proiectului, în timp ce Geanina Pistru a dat citire tuturor interesecţiilor cu liniile de tramvai care vor fi reabilitate (9 în Micălaca, 11 în Grădişte și 5 în Confecţii).
Linii, macaze şi asfalt
Lungimea liniei de tramvai ce va fi reabilitată este de 2.328 metri, vor fi montate 104 panouri de trecere între tipul de şină existent şi cel propus şi două macaze cu acţionare electrică şi cu încălzire pe timp friguros. În plus, va fi reabilitat şi 7.197 mp de carosabil. Întreaga lucrare va fi executată de către asociaţia dintre SC SYLC CON Trans SRL & Societatea de Construcţii Bucureşti, banii încasaţi de aceştia pe proiect fiind de 11.970.284 lei, fără TVA (2.819.390 euro).
Soluţia aleasă pentru treceri este identică cu cea folosită deja la BERD şi vorbeşte de montarea sub linii a unei platforme de beton. Constructorul a precizat doar că speră să respecte calendarul lucrărilor, termenele, să încurce cât mai puţin circulaţia şi „să dăm peste foarte puţine necunoscute pe şantier” (Ioan Faur).
Intersecţiile
Mai jos puteţi afla care intersecţii din cartierul dumneavoastră vor intra la reabilitat.
Zona Micălaca
Bd. N. Titulescu – Calea Radnei – Bd. Iuliu Maniu – Polivalenta; str. Radnei – str. Mioriţa – str. Lalelelor; Calea Radnei – str. Păşunii; Calea Radnei – str. Renaşterii (str. Prutului), Calea Radnei – str. Şiriei – str. Digului – str. Constanţa; Bd. N Titulescu – str. M Olinescu; Bd. N Titulescu – str. E Drăgoi, Bd. Titulescu – str. Cornel Radu; Bd. Titulescu – str. Voinicilor (Billa).
Zona Confecţii
Str. Cocorilor/str. Pădurii – str. Abatorului; str. Pădurii – str. Liviu Rebreanu; str. Pădurii – str. Eftimie Murgu; str. Pădurii – str Căpitan Ignat – acces P-ţa Obor; strada Pădurii – str. Bodrogului/Dorobanţilor
Zona Grădişte
Str. Petru Rareş – str. Şoimului, str. Petru Rareş – str. Turturicei, str. Petru Rareş – str. Porumbiţei, str. Petru Rareş – Pelicanului, str. Petru Rareş – str. Gorunului, str. Petru Rareş – str. Timotei Cipariu, str. Petru Rareş – str. Buciumului, str. Petru Rareş – str. Tolicescu, str. Petru Rareş – str. Odobescu, str. Zimandului – str. Ludwig Roth, str. Petru Rareş – acces pasaj Grădişte.
Prioritizare
Oficialii din Primăria Arad au precizat faptul că înainte de startul lucrării se va lucra la un grafic de prioritizare a intersecţiilor, în funcţie de care vor fi deschise şantierele. Totul va depinde şi de celelalte lucrări din municipiu şi de alte două mari investiţii ce vor fi demarate tot în acest an: reabilitarea pasajului Micălaca şi a pasajului Grădişte. Prioritizarea va fi făcută publică mai apoi.
„Mă bucur că toate proiectele noastre pe fonduri europene sunt finanţate” (Geanina Pistru)
Citiți principiile noastre de moderare aici!