S-a intrat în linie dreaptă în ceea ce priveşte realizarea pasajului denivelat peste liniile de cale ferată din zona CET, care duc spre Brad şi spre Curtici. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru, a prezentat toate detaliile tehnice şi chiar o machetă a viitoarei şosele suspendate. Mai mult, preţul plătit pentru acest pasaj este doar jumătate din cel prevăzut în urma studiului de fezabilitate. „Contractul de lucrări a fost semnat pentru suma de 5.752.123 de euro, faţă de 12.689.076, cât era aproximată valoarea lucrării în momentul întocmirii documentaţiei necesare”, a spus Pistru.
În cel mai scurt timp
Secretarul de stat a anunţat că lucrările vor demara în maximum două luni, iar termenul de finalizare al acestora este preconizat a fi în anul 2012. „Viitorul drum va fi deviat cu aproximativ 30 de metri faţă de actuala şosea de centură. Şoseaua din prezent va fi închisă cu totul circulaţiei, iar accesul spre CET se va face cu ajutorul unui drum secundar care va fi realizat odată cu noul pasaj. În ceea ce priveşte accesul spre Curtici şi spre strada 6 Vânători, acesta va fi asigurat de două bretele rutiere”, a mai adăugat Pistru.
Referitor la startul lucrărilor, trebuie precizat că au fost identificate deja toate terenurile care urmează a fi expropriate şi, potrivit declaraţiilor lui Pistru, în cel mai scurt timp va fi emisă o hotărâre de Guvern pentru trecerea parcelelor de teren în proprietatea statului. „Vorbim despre o suprafaţă de aproximativ 3,5 hectare de teren care vor fi expropriate”, a declarat secretarul de stat.
O siguranţă mai mare
La conferinţa de presă organizată de Eusebiu Pistru a participat şi Nicolae Aaniţei, primarul oraşului Curtici. „Curticiul este unul dintre cei mai mari beneficiari ai acestui pasaj. Vreau să menţionez că, în urma unor studii realizate de către experţi, s-a ajuns la concluzia că drumul spre Curtici este la fel de circulat ca şi DN 79, între Arad şi Oradea. Iar cine vroia să meargă spre Curtici dinspre Arad trecea printr-o adevărată provocare, ţinând cont că trebuia să facă slalom printre TIR-urile de pe centură. Părerea mea este că siguranţa rutieră în această intersecţie va creşte foarte mult după realizarea pasajului”, a ţinut să precizeze Aaniţei.
Se deviază circulaţia
Odată cu începerea lucrărilor la noul pasaj peste calea ferată, circulaţia de pe şoseaua de centură va fi deviată. „Momentan, căutăm soluţii pentru devierea traficului. Dar, în cea mai mare parte din timp, se va circula tot pe şosea. Vor apărea, însă, probleme când va fi realizat racordul între şoseaua existentă şi noul pasaj. Probabil că atunci circulaţia va fi deviată total”, spune Pistru.
Date tehnice
Noul pasaj va avea o lungime totală de 1.365 de metri, dintre care 540 de metri reprezintă lungimea suprastructurii, iar 825 de metri reprezintă lungimea rampelor. În ceea ce priveşte lăţimea părţii carosabile, aceasta va fi de aproape opt metri. Pasajul va fi dotat şi cu două trotuare, câte unul pe fiecare parte laterală, având fiecare o lăţime de 1,5 metri. Pasajul a fost proiectat şi va fi construit pentru viteza de 80 de kilometri pe oră, iar pe bretelele terane se va circula cu maximum 60 de kilometri pe oră.
JA-A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!