Modificare cu trasee noi şi taxe de acces spre zonele industriale din Arad. Primăria Arad are de gând să modifice hotărârea privind circulaţia utilajelor şi autovehiculelor destinate transportului de mărfuri cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone în municipiu. Motivul invocat: necesitatea asigurării accesului TIR-urilor (mai exact a vehiculelor de peste 7,5 tone) în zonele industriale fără a distruge străzile din municipiu şi fără a perturba traficul rutier din oraş. Totul prin alegerea unor trasee prestabilite pentru acestea, în toate zonele în care au loc activităţi economice intense, nu numai în cele în care aceste trasee fuseseră deja bătute în cuie.
În plus, Primăria are de gând să facă bani la buget de pe urma TIR-urilor care aleg să meargă în zonele industriale aşa că proiectul afişat la transparenţă indică faptul că Municipalitatea consideră oportună taxarea cu 50 de lei/zi sau 200 lei/lună a vehiculelor care sunt direcţionate spre traseele prestabilite. Totul pentru reducerea în timp a cheltuielilor necesare pentru repararea şi întreţinerea reţelelor stradale din municipiu.
Primăria mai susţine că TIR-urile sunt direcţionate pe trasee care oferă o structură optimă pentru transportul greu. În noul proiect sunt indicate atât traseele de urmat, stabilite încă de la prima hotărâre din 2005, cele stabilite în 2010, în actul care a modificat hotărârea iniţială, dar şi cele noi, pe care Primăria Arad le-a omis până acum, dar acum vrea să le creeze şi să le taxeze. Pe lângă traseele de tranzit spre Timişoara şi Fântânele, în anexa hotărârii sunt indicate şi traseele de urmat spre Zonele Industriale de pe Meşterul Manole, de pe Câmpul Liniştii, 6 Vânători, Grădina Poştei şi strada Muncii.
Mai mult, Primăria Arad vrea să scoată din hotărârea anterioară, chiar din titlu, referirile la destinaţia transportului mai mare de 3,5 tone, adică cuvintele referitoare la transportul de marfă, şi să aducă sub incidenţa hotărârii orice fel de transport cu greutate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!