Muncitorii lucrează la realizarea joncțiunii pasajului din zona CET cu șoseaua de centură (DN 7), ceea ce le dă speranțe șoferilor că vor putea circula curând peste noua structură și vor scăpa de blocajele care se formează la trecerea peste calea ferată. De altfel, reprezentanții Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara ne-au declarat că lucrările sunt aproape finalizate, iar pasajul ar urma să fie deschis traficului în luna iulie.
„Pasajul peste liniile CF Brad – CF Curtici – DJ 709B va fi funcțional în cursul lunii iulie. Vor rămâne să fie executate traversările spre CET și spre groapa de gunoi după ce se deschide traficul pe pasaj”, ne-a declarat Alina Sabou, purtătorul de cuvânt al regionalei.
Nu există însă nicio garanție că noul termen avansat va fi respectat de către muncitori, care nu sunt prea vioi pe șantier. Firma care execută lucrările a depășit cu mai bine de două luni termenul limită din contract, iar autoritățile au fost nevoite să amâne de câteva ori deschiderea pasajului. În luna martie, când obiectivul trebuia inaugurat, oficialii DRDP Timișoara au anunțat că termenul va fi prelungit cu două luni, adică până în luna mai. În aprilie, când s-a observat că se avansează greu, directorul regionalei a estimat că deschiderea circulației va avea loc în iunie. Acum, se spune că abia din iulie vom putea folosi pasajul.
Ambele pasaje de pe centură au o istorie tristă, pentru că ar fi trebuit să fie finalizate în 2012, doar că finanțările au fost retrase de Guvernul României, iar ani la rând nu s-a lucrat nimic. Dacă cel de la CET va fi gata totuși în această vară, cel din Micălaca va fi deschis probabil în 2020, pentru că lucrările acolo au fost oprite în stadiul de execuție de numai 30 la sută.
Proiectele sunt foarte importante pentru Arad, în condițiile în care barierele de la calea ferată coboară de peste o sută de ori în 24 de ore, iar uneori șoferii stau zeci de minute blocați în coloanele kilometrice care se formează pe centură.
Citiți principiile noastre de moderare aici!