ARAD. Nu ne mai miră nimic, nu mai avem aşteptări foarte mari. Au fost aruncate mii de vorbe în vânt, au fost scrise zeci de pagini de ziar despre autostrada Nădlac-Arad. Însă vorbele au rămas simple promisiuni. De trei ani de zile se încearcă realizarea unei autostrăzi lungi de aproximativ 38 de kilometri. Iar pentru ca termenul de finalizare a construcţiei să fie cât mai scurt, cei 38 de kilometri au fost împărţiţi în două loturi. Însă ambele loturi au fost cu probleme: pe lotul 1 banii pentru şosea au fost cheltuiţi de Nelu Iordache, administratorul Romstrade, pe terenuri şi avioane, iar constructorul de pe lotul 2, respectiv firma austriacă Alpine, a intrat în faliment.
Între timp, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie primul tronson, asocierea Astaldi-Max Boegl demarând deja lucrările. Acum reprezentanţii CNADNR vin cu noi promisiuni, unele mai fanteziste ca altele.
„Referitor la ce tronsoane de autostradă vor fi inaugurate anul acesta: va fi Nădlac-Arad lotul 1 şi Orăştie-Sibiu lotul 3 şi se încearcă finalizarea Timişoara-Lugoj şi Nădlac-Arad tronsonul 2”, a anunţat Horia Nicolae, director pregătire proiecte în cadrul CNADNR. Acesta a mai spus că, până vineri cel târziu, lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad va fi scos la licitaţie. „Dacă nu se întârzie în procesul de licitaţie, durata contractului la Nădlac-Arad la lotul 2 e foarte scurtă, autostrada fiind lăsată la 85 la sută procentaj de finalizare”, a mai spus Nicolae.
Prea optimist
Termenele sunt mult prea optimiste pentru a putea fi luate în seamă. Şi asta pentru că pauza de peste un an de pe lotul 2 al autostrăzii a dus la degradarea masivă a lucrărilor efectuate deja. În ceea ce priveşte lotul 1, Romstrade nu a reuşit într-un an să realizeze decât aproximativ 20-25 la sută din totalul lucrărilor. Este greu de crezut că noul constructor va finaliza toată autostrada până în toamna acestui an. Totuşi, vestea cea mai bună este organizarea licitaţiei pentru finalizarea lotului 2 al autostrăzii Nădlac-Arad.
Alta rece
Dacă dinspre lotul 2 al autostrăzii vine o veste bună, pe lotul 1 agricultorii au în continuare probleme. Pe lângă drumurile de legătură care lipsesc şi care îi obligă pe agricultori să facă ocoluri de zeci de kilometri pentru a ajunge le terenurile agricole, a apărut şi problema irigaţiilor. Agricultorii din zona Nădlac acuză asocierea Astaldi-Max Boegl că nu sunt luate în seamă şi cererile locuitorilor din zonă. „Sistemul de irigaţii a fost întrerupt încă din 2012. Atunci constructorul spunea că va înlocui vechea reţea de irigaţie cu una nouă în zona autostrăzii. Ca atare, instalaţia veche a fost scoasă, iar tubulatura a fost înlocuită. Dar atât. Sistemul nu a mai fost repus în funcţiune. Şi acum avem aceeaşi problemă. Am cerut noului constructor să repună în funcţiune sistemul de irigaţii deoarece, în această perioadă, avem mare nevoie de el. Deocamdată, nu s-a întâmplat nimic”, ne-a spus unul dintre agricultori.
Promisiuni
Reprezentanţii constructorului au anunţat că problema irigaţiilor ar putea fi rezolvată într-un timp relativ scurt. Din ce spun aceştia, în maxim zece zile vor demara lucrările pentru refacerea sistemului, urmând ca la finalizarea acestora agricultorii să beneficieze de apa necesară pentru irigaţiile culturilor.
CITESTE SI:
Fara taxa pe autostrada spre Arad in 2015
Citiți principiile noastre de moderare aici!