În luna iunie a anului 2014 arădenii ar putea să plece cu trenul dintr-o gară modernă la standarde europene, conform datelor ce apar în proiectul de reabilitare a liniei ferate Frontieră-Curtici-Arad. Acesta a intrat în linie dreaptă, astfel că de miercuri vor începe lucrările. Gara din Arad va fi modernizată şi va dispune de lifturi şi scări rulante ce vor coborî direct la peroane. Clădirea nouă în care vor fi construite lifturile şi scările rulante va fi ridicată în prelungirea clădirii actuale. Ordinul de start al lucrărilor de reabilitare a fost dat sâmbătă, de Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. „Ne-am mişcat mult mai rapid decât anticipam, aşa că miercuri s-a dat ordinul de începere pentru reabilitarea căii ferate care trece prin judeţul nostru”, a declarat Pistru.
315 milioane euro
Lucrarea care se va derula în următorii doi ani va costa nu mai puţin de 315 milioane euro şi va fi suportată în cea mai mare parte din fonduri europene. După ce linia ferată va fi reabilitată trenurile vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h. La finalul lucrărilor, gările prin care trece linia de cale ferată vor fi modernizate, în speţă cea de la Arad care va fi una dintre cele mai frumoase gări din România, după cum a declarat Pistru. „În cadrul lucrărilor, la Curtici va fi realizat un pasaj rutier peste şapte linii de tren, iar la Arad va fi construit un pasaj pietonal începând de pe 6 Vânători, peste liniile de tren, cu câte o coborâre pe fiecare peron din staţia CFR Arad şi pe platoul din faţa gării. Lifturile şi scările rulante vor facilita accesul călătorilor, iar întreg sistemul de semnalizare existent va fi schimbat cu unul nou şi performant”, a mai declarat Pistru.
Reabilitarea căii ferate va fi realizată de consorţiul Alstom (Franţa)-Swietelsky (Austria) – Astaldi (Italia) – Euroconstruct Trading 98 – Dafora, iar primele investiţii vizează înlocuirea liniilor de cale ferată pe o distanţă de 43 de kilometri.
De-a lungul liniei
În cadrul reabilitării sunt incluse: dublarea liniei de cale ferată între Frontieră şi staţia Curtici (5 km), reablitarea a 53,8 kilometri linii primire expediere din staţii, dar şi modernizarea staţiilor de pe tronson. Vor fi construite pasarele şi copertine noi atât la Arad cât şi la Şofronea şi vor fi montate instalaţii de centralizare electronică noi în staţiile Curtici, Şofronea şi Glogovăţ. O altă clădire de mentenanţă, dedicată birourilor, va fi ridicată în spate. Aici vor fi mutate toate birourile cu excepţia celor de la Comercial, care vor rămâne în gară”, ne-a detaliat o parte din proiect secretarul de stat Eusebiu Pistru.
Citiți principiile noastre de moderare aici!