Ministerul Transporturilor anunţă că proiectul de modernizare a căii ferate frontieră-Curtici-Simeria, etapa a II-a, intră în linie dreaptă. „Unul dintre cele mai importante proiecte de investiţii în infrastructura feroviară derulat de CFR, sub coordonarea Ministerului Transporturilor, «Reabilitarea liniei de cale ferată Simeria – Curtici – Frontieră, parte componentă a Coridorului IV Pan European, Tronson km 614+000 – km 470+022 (Simeria)», Judeţul Arad şi Judeţul Hunedoara – ETAPA II – amplasament existent şi culoar expropriat exclusiv intervalul km 547+625 – km 547 + 325 – culoar expropriat – lungime de 144 km, a primit, marţi, 22 mai, autorizaţia de construire pentru executarea lucrărilor”, se arată într-un comunicat al ministerului. Proiectul, finanţat de Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, costă aproape trei miliarde de lei şi este continuatorul unui alt proiect, care a vizat modernizarea căii ferate de la frontieră până în zona Ghiorocului. Acum, lucrarea va continua până în Simeria.
Potrivit Ministerului Transporturilor, se vor executa lucrări de terasamente, lucrări de suprastructură, cu reabilitarea tuturor liniilor şi macazelor, lucrări de consolidare şi vor fi realizate trei tuneluri, o polată, 46 de pasaje superioare, inferioare şi poduri, dar şi 54 de podeţe. În plus, vor mai fi executate lucrări de construcţii aferente infrastructurii feroviare, inclusiv instalaţii şi utilităţi corespunzătoare, dar şi montări ale unor sisteme de ultimă generaţie referitoare la dirijarea traficului feroviar şi la siguranţa acestuia. Lucrările efective vor începe în luna iunie, după predarea amplasamentelor. Toate cele menţionate mai sus ar trebui să fie gata în trei ani de zile, cât este perioada contractului. Din păcate, dacă este să ne luăm după cum s-a lucrat la prima parte a proiectului, termenul ar putea fi mult mai întins. Trebuie menţionat că asocierea de firme care a câştigat licitaţia a început deja o serie de lucrări pentru care nu a fost nevoie de exproprieri.
Firmele din asociere
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor ne anunţă că „lucrările sunt împărţite în patru contracte şi vor fi realizate de Asocierea Astaldi SpA Italia – FCC Construccion SA Spania, Asocierea Aktor – Alstom – Arcada şi Asocierea FCC Construccion SA Spania – Astaldi SpA Italia – Convensa Spania”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!