ARAD. A venit, a văzut, nu a avut nimic important de comentat şi a plecat. Ministrul Transporturilor, Ioan Rus a efectuat, ieri, o vizită fulger pe autostrada Nădlac-Arad, lotul I, tronsonul Nădlac-Pecica. Vizita a făcut parte, în fapt, dintr-un periplu de vizite prin oraşele Orăştie, Sibiu, Arad. Totuşi, veştile bune nu s-au lăsat aşteptate: directorul proiectului autostrăzii a declarat că lucrările sunt aproape terminate şi că tronsonul de autostradă Nădlac-Pecica va fi deschis circulaţiei până la sfârşitul acestui an.
Maghiarii nu au terminat autostrada
„Lucrările sunt aproape terminate! Mai avem ceva probleme cu rampele la pasaje, iar ploile astea ne-au cam ţinut în loc, dar facem eforturi şi cred că, aşa cum am promis, până la sfârşitul anului putem da autostrada în circulaţie”, a precizat Adrian Adler, directorul de proiect pentru ministrul Transporturilor. Aşadar, tronsonul Nădlac-Pecica ajunge la graniţa cu Ungaria la sfârşitul anului, însă nu aceeaşi lucru se poate spune, conform lui Adler, despre partea maghiară – care nu a finalizat lucrările la autostrada lor. „Din informaţiile noastre, din ce am văzut, ce ştiu, legătura cu Ungaria nu se va putea face întrucât partea maghiară nu termină lucrările în acest sezon”, a precizat Adler.
Fără graniţă
În plus, autorităţile nu au rezolvat deocamdată problema acordului interguvernamental care reglementează înfiinţarea noului punct de frontieră dintre România şi Ungaria. Această discuţie a fost ridicată în timpul vizitei ministrului Transporturilor tocmai pentru ca această “problemă” să fie rezolvată în timp util.
În momentul de faţă, pe lotul I se efectuează lucrările de finisare. „Efectuăm acum lucrările de finisare, montare parapeți şi începem marcajele, semnalizarea verticală, ca să finalizăm pasajele peste autostradă, astfel încât, până la sfârşitul anului să asigurăm condiţii de circulaţie”, a declarat Adrian Adler.
Eforturi pentru lotul II
Eforturi se fac şi pentru finalizarea lotului II. Directorul de proiect recunoaşte că există unele probleme cu acest lot. „Facem eforturi ca pentru lotul II, unde se întâlnesc cele două noduri, să finalizăm primii şase kilometri care asigură legătura cu drumul naţional 7. Avem ceva probleme aici, dar credem că le vom depăşi. Una dintre probleme care nu ne stă în mână este vremea în condiţiile în care mai avem de făcut 60-70 de kilometri de terasament de umplutură”, a mai spus directorul de proiect.
Citiți principiile noastre de moderare aici!