ARAD. Wizz Air îşi face bagajele şi pleacă de pe Aeroportul Arad. Singura companie aeriană care a efectuat transport de pasageri de pe aerogara noastră a decis să încheie colaborarea cu oraşul nostru. Sursele noastre spun că activitatea Wizz Air se va încheia în 20 aprilie. Adică peste două săptămâni. Arădenii nu vor mai putea zbura spre Milano şi nici cei care vor să aterizeze în oraşul nostru din acelaşi oraş italian nu vor mai avea la dispoziţie curse aeriene directe. Deşi, pentru moment, Wizz Air nu a făcut nicio informare oficială în acest sens către clienţi, încetarea colaborării cu Aeroportul Arad este una certă. Acest lucru este recunoscut chiar de către conducerea aeroportului. Iar şefii aerogării arată cu degetul către Capitală, indicând că vinovaţii ar fi cei din Ministerul Transporturilor. „Noi nu facem parte din masterplanul de transporturi întocmit de Ministerul Transporturilor şi prezentat Uniunii Europene”, a spus Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Arad. Baza arădeană este singura bază din ţară care nu este inclusă în masterplan, spun arădenii! Bălăcel a mai precizat şi faptul că „au fost greşeli în masterplan. Statisticile pe care le-am trimis noi către cei care au întocmit documentul nu au fost trecute în raport, aşa cum le-am trimis noi”.
Zero pasageri
Potrivit declaraţiilor lui Bălăcel, Aeroportul Arad a trimis statistici cu numărul de pasageri pe care aerogara noastră i-a găzduit. „Cei care au întocmit masterplanul au susţinut că aeroportul nostru a avut zero pasageri în anii trecuţi. În condiţiile în care noi am avut mii de pasageri. Nici măcar nu au venit pe teren să vadă situaţia, ci au întocmit documentul din birou”, spune directorul aeroportului. Acesta a ţinut să mai precizeze că, din punctul lui de vedere, acesta este singurul motiv pentru care Wizz Air nu va mai opera zboruri la Arad. „În momentul în care nu am fost prinşi în masterplan, s-a decis că nu ne aflăm pe coridoarele europene, că nu prezentăm niciun interes”, a spus Bălăcel. Cert este că singura cursă aeriană de pe Aeroportul Arad va dispărea în curând.
Încearcă prin memorii
Aerogara noastră mai are, totuşi, o şansă să apară în masterplanul de transporturi. Prima mână de ajutor a primit-o de la Uniunea Europeană, care a respins planul întocmit de Ministerul Transporturilor şi l-a trimis spre refacere. „Acum am făcut memorii pe care le-am trimis tuturor parlamentarilor din Arad şi la toate ministerele care au semnat primul masterplan, cel respins de Uniunea Europeană. Sperăm ca în varianta care va fi refăcută să fie îndreptate erorile”, a declarat Bălăcel. Însă tot el a spus că, şi dacă apărem în viitorul masterplan de transporturi, asta nu garantează că Wizz Air se va întoarce pe Aeroportul Arad.
Alte negocieri
Directorul aerogării a spus că, în prezent, sunt purtate negocieri cu alte companii aeriene şi se încearcă aducerea altor curse pe aeroport. „Deocamdată, nu putem face public niciun detaliu”, a spus Dan Bălăcel. Însă este greu de crezut că o companie va accepta să opereze pe un aeroport care va deveni un mare şantier odată cu recompartimentarea terminalelor de plecare şi de sosire. Eventual, după finalizarea lucrării, cândva prin 2016, Aeroportul Arad ar putea deveni o soluţie pentru vreo companie aeriană.
Citiți principiile noastre de moderare aici!