ADVERTORIAL. Iată câteva sfaturi cu privire la ceea ce reprezintă anvelope de iarnă bună, la ce să căutați atunci când cumpărați anvelope de iarnă și ce caracteristici trebuie să aibă anvelopa dumneavoastră.
Anvelopele de iarnă au un model dedicat al benzii de rulare, un compus și o structură a anvelopei, care sunt concepute în primul rând pentru a avea performanțe mai bune decât pe drumurile înzăpezite. Compoziția anvelopelor de iarnă are o proporție mai mare de cauciuc natural, care asigură o mai bună stabilitate rutieră și aderență la temperaturi scăzute, atunci când sunt montate pe jante auto. Acest compus face ca anvelopa să fie mai adaptabilă și mai moale pe drumurile de iarnă decât anvelopele de vară.
În plus, modelul benzii de rulare joacă, de asemenea, un rol semnificativ asupra performanței unei anvelope pe drumurile acoperite de zăpadă și noroi:
● Blocurile benzii de rulare sunt ridicate și pot săpa mai adânc în zăpadă și noroi și asigură o aderență mai bună pe drumurile de iarnă.
● Canelurile sunt mai largi și mai adânci decât la anvelopele de vară și drenează mai bine zăpada și noroiul. Acest lucru asigură o aderență suplimentară, iar riscul de aquaplaning este minimizat.
● Șanțurile se înfig în zăpadă și permit progresul în condiții de zăpadă adâncă și alpină.
● Nervurile se întrepătrund pe drumurile de iarnă și permit o mai bună direcționare pe drumuri înzăpezite, umede și înghețate.
CE ÎNSEAMNĂ MARCAJELE DE PE ANVELOPELE DE IARNĂ?
Puteți identifica anvelopele de iarnă după simbolurile de pe peretele lateral. Acestea sunt simbolul M+S și simbolul cu trei vârfuri ale fulgului de zăpadă de munte (3PMSF) sau simbolul alpin, iar ambele sunt standarde industriale. Simbolul 3PMSF (Alpine) este obligatoriu pentru anvelopele de iarnă sau pentru anvelopele pentru toate anotimpurile produse începând cu 1 ianuarie 2018.
Simbolul 3PMSF (Alpine) identifică anvelopele de iarnă în conformitate cu un standard industrial definit (reglementări CEE-ONU). Acestea au performanțe excepționale în ceea ce privește
siguranța și controlul pe zăpadă, pe drumuri înghețate și, în general, la temperaturi scăzute. În condiții de drumuri de iarnă, vă recomandăm sa montati anvelope de iarnă cu simbolul fulg de nea de munte cu trei vârfuri.
Simbolul M+S înseamnă „Mud and Snow” (noroi și zăpadă). Producătorii îl folosesc pentru a identifica modelele de anvelope care sunt potrivite pentru condiții de condus în condiții de iarnă. Simbolul nu este protejat și nu este supus niciunui parametru pe care anvelopele trebuie să îl îndeplinească pentru a primi această denumire. Prin urmare, nu există nicio garanție că anvelopele cu acest simbol oferă aderența și siguranța necesare în condiții de condus pe timp de iarnă.
Vă rugăm să respectați întotdeauna legislația locală, atunci când cumpărați anvelope de iarnă noi. De exemplu, în Germania este valabil doar simbolul fulgului de zăpadă de munte cu trei vârfuri, în timp ce în Austria marcajul M+S este încă suficient.
CARE ESTE ADÂNCIMEA MINIMĂ A BENZII DE RULARE IMPUSĂ DE LEGE PENTRU ANVELOPELE DE IARNĂ?
Nu numai că marcajul anvelopelor de iarnă este crucial pentru a trece iarna cu aderența necesară, dar și adâncimea minimă a benzii de rulare joacă un rol important.
Mai ales pe drumuri umede sau alunecoase, mașinile cu benzi de rulare uzate pierd rapid aderența. Din punct de vedere legal, adâncimea minimă a benzii de rulare este de 1,6 milimetri. În acest caz, aceste anvelope nu mai sunt considerate apte pentru drum și trebuie eliminate într-o unitate specializată.
În unele țări europene, cum ar fi Austria, anvelopele de iarnă cu o adâncime a benzii de rulare mai mică de 4 mm sunt considerate chiar anvelope de vară și nu pot fi conduse în condiții de drumuri de iarnă. Vă rugăm să rețineți că șofatul în condiții de siguranță în condiții de ploaie și zăpadă este influențat nu numai de adâncimea benzii de rulare, ci și de designul benzii de rulare și de compoziția cauciucului. Pe drumurile acoperite de ploaie sau zăpadă, performanța de frânare a autovehiculului dvs. este redusă pe măsură ce adâncimea benzii de rulare a anvelopelor scade. Pe drumuri umede, există, de asemenea, un risc crescut de aquaplanare, pe măsură ce scade adâncimea benzii de rulare.
De asemenea, este foarte ușor de măsurat adâncimea benzii de rulare prin introducerea unei monede în canelura anvelopei. Dacă deasupra benzii de rulare apare janta, este timpul să înlocuiți anvelopa. Testați atât în centrul anvelopei, cât și la marginea acesteia.
Vă rugăm să efectuați această măsurătoare pe fiecare dintre cele patru anvelope. Este posibil ca anvelopele să se uzeze diferit din cauza efectelor axei motoare și ale axei nemotorizate, dar și din cauza presiunii incorecte a anvelopelor sau a încărcăturii. Vă recomandăm să schimbați întotdeauna toate cele patru anvelope în același timp, pentru a nu pune în pericol siguranța la volan și pentru a minimiza riscul de derapaj.
Citiți principiile noastre de moderare aici!