Chiar si organizatiile non-profit au de beneficiat de pe urma prezentei in mediul online, iar site-urile acestora pot fi adevarate carti de vizita pentru utilizatorii interesati. Prin urmare, fie ca jonglam cu factori economici sau sociali, importanta unui website este indubitabila, iar prezenta sa in topurile cautarilor Google ne poate aduce multiple avantaje.
Pentru acest lucru, mai ales in domeniile cu competitie ridicata, vei avea nevoie de o agentie sau de un expert in optimizare SEO. Acest lucru implica mai multe procese. In primul rand, se refera la SEO on-page, care presupune optimizarea textelor, imaginilor, linkurilor etc. dintr-un site. In al doilea rand, este vorba despre diverse tactici de optimizare SEO off-page, care presupun referinte ale site-ului tau in diverse publicatii online sau pe alte website-uri. De asemenea, SEO este important si in privinta statisticilor, astfel ca se pot afla detalii in amanunt despre numarul sau actiunile intreprinse de utilizatori pe durata unei “vizite” a site-ului tau.
Asadar, unul dintre obiectivele cele mai importante este imbunatatirea experientei utilizatorilor pe website-ul tau. Acest lucru se masoara prin mai multi factori, insa probabil ca cei mai relevanti sunt durata medie a sesiunii si rata de respingere (bounce rate). Pe scurt, primul factor masoara timpul petrecut de un utilizator pe website, in medie, in timp ce al doilea reprezinta un procent de utilizatori care viziteaza site-ul, insa il parasesc imediat, fara a accesa si alte pagini.
Acesti doi factori sunt insa mai mult decat doua statistici in raportul de optimizare SEO. Cei doi sunt luati in calcul si de catre motoarele de cautare, care, in functie de acestia (si de multi alti factori), vor pozitiona site-ul tau in pagina cu rezultate (Google, Bing etc).
In concluzie, pentru a imbunatati pozitionarea site-ului tau in paginile de rezultate Google, va trebui sa imbunatatesti experienta vizitatorilor. Altfel, un bounce rate mare indica motorului de cautare ca site-ul tau nu are continutul adecvat cautarii initiate de utilizator. Iata trei tactici de optimizare SEO care te ajuta sa scazi bounce rate-ul unui site!
-
Asigura-te ca site-ul este securizat! In cazul in care certificatul SSL lipseste, site-ul tau poate fi afisat ca “not secure”. In cele mai multe cazuri, daca un utilizator cauta sa faca o achizitie pe site-ul tau si observa ca acesta nu ofera niciun certificat de siguranta, probabil il va parasi. Mai mult, Google nici macar nu te va include printre primele rezultate, in cazul in care ai un site nesecurizat, oricat de bine optimizat ar fi in rest.
- Imbunatateste viteza de incarcare! Pana si cateva secunde de incarcare in plus pot duce la pierderea utilizatorilor. Asigura-te ca viteza este adecvata, atat pentru desktop, cat si pentru mobile. Chiar daca nu face parte din procesul de optimizare SEO propriu-zis, reducerea timpului de incarcare este recomandata de specialistii din acest domeniu. Exista multi factori care influenteaza viteza, precum calitatea serverului pe care este gazduit site-ul sau diverse elemente de continut neoptimizate (video-uri prea mari, poze la rezolutie uriasa etc). Cu toate acestea, o agentie SEO iti va trimite sugestii de modificari pe care le poti face pentru a aduce imbunatatiri in acest sens.
- Tine cont de factorii UX! Cand vine vorba de interfata, este important ca aceasta sa fie prietenoasa cu utilizatorii, ca site-ul sa fie usor de navigat, fara a starni confuzii sau a ingreuna “traseul utilizatorului”. Asigura-te ca meniul si informatiile sunt vizibile, fara a insista cu diverse elemente de design care pot distrage inutil atentia de la obiectivele utilizatorului.
Asadar, odata ce ai reusit sa reduci rata de respingere, vei observa cresteri in rezultate, iar cu o optimizare SEO de calitate, vei putea obtine chiar si pozitii de top in Google!
Citiți principiile noastre de moderare aici!